فرج‌الله ایلیات اظهار کرد: به‌طورکلی فعالیت‌های سالیانه مدیریت شهری در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، خدمات شهری و غیره خلاصه می‌شود و بر اساس این حوزه‌ها یک ضرورت آشکار وجود دارد و آن ارائه طرح‌هایی برای توسعه درآمد پایدار و الزامات آن است.
این کارشناس ارشد مدیریت مبنای راهبردها و آیتم‌های بودجه‌ای در مدیریت شهری را منوط به حضور آگاهان این حوزه در بستر مدیریتی دانست و افزود: طبق قوانین و قانون‌های مدون در بحث مدیریت شهری یکی از الزامات اساسی به‌منظور پیشبرد هرچه بهتر اهداف بحث درآمدزایی است که درعین‌حال اطمینان خاطر از این مقوله یک امر لازم و حتمی است.
ایلیات ارائه طرح‌هایی مبتنی بر توسعه اقتصاد پایدار را مورد تأکید قرارداد و گفت: یکی از ضرورت‌های موجود در بحث مالی همفکری و تبادل‌نظر کارشناسان و اهل‌فن است، ازاین‌رو ایجاب می‌کند در ابتدای هرسال پارلمان شهری از طرح‌های موردنظر آگاهی پیداکرده و تحلیل‌های کارشناسی ارائه شود.
اولویت‌های عمرانی و ضرورت پاسخ به شهروندان
وی بر لزوم ضرورت‌های اجرایی در حوزه مالی و اقتصادی شهرداری‌ها تأکید کرد و گفت: ارائه طرح‌هایی مبتنی بر توسعه درآمد پایدار شهری مقدم بر عملکرد چندگزینه‌ای است زیرا امروزه ضرورت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ترسیم‌شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ضرورتی آشکار است که باید برای این مهم طرح‌ها و لوایحی از سوی مدیریت شهری به پارلمان ارائه شود.
این متخصص اقتصاد شهری از دیگر سو به اولویت‌های عمرانی و ضرورت پاسخ به شهروندان در این زمینه اشاره کرد و گفت: هرساله بالغ‌بر میلیاردها تومان صرف‌ترمیم، آسفالت و روکشی خیابان‌ها می‌شود و این مهم در جریان درک نیاز مسئولان شهری از نیازهای عمرانی و زیرساختی مردم است.
این کارشناس ارشد مدیریت ادامه داد: تمرکز بر تکمیل و ارتقاء پروژه‌های اولویت‌دار که مورد انتظار پارلمان شهری است، یکی از مهم‌ترین ضرورت‌های دیده‌شده در طرح‌ها می‌تواند باشد.
لزوم حمایت از ایده‌های خلاقانه
به گفته معاون سابق مالی و اقتصادی شهرداری کرج، برنامه‌ریزی در چارچوب توسعه درآمد پایدار شهری یکی از مقدمات و سرفصل‌های ضروری در بحث مدیریت شهری است و الزامی که طی آن می‌توان از رکود سرمایه‌گذاری پیشگیری کرد.
این متخصص اقتصاد شهری با تأمل بر سازوکار جدی مدیریت شهری در بحث اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال مطرح کرد: داشتن دید کلان به شکوفایی اقتصاد شهری کمک می کند.
ایلیات به ظرفیت‌های موجود در شهر کرج اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری این کلان‌شهر می‌تواند در حوزه اشتغال با تسهیل گری و توانمندسازی کسب‌وکارهای نوپا موفق ظاهر شود.
این کارشناس ارشد مدیریت نهادینه کردن فرهنگ کارآفرینی به‌منظور حمایت از ایده‌های خلاقانه را برای تحقق شعار سال ضروری دانست.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 625096
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.