به گزارش ایرنا،اسماعیل خلیلی روز شنبه در نشست کاریابی های غیر دولتی استان البرز با اشاره به شعار سال جدید به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و دغدغه مقام معظم رهبری برای حل معضل بیکاری در کشور، افزود: تاکید مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال وسال گذشته به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل و تولید - اشتغال نشان دهنده اهمیت موضوع در حل معضل بیکاری و اشتغال در کشور است.
وی با بیان این مطلب که نباید اشتغال را به تولید گره زد، افزود : باتوجه به اینکه بخش صنعت و تولید کشور در حال حرکت به سوی استفاده از دستگاه ها با تکنولوژی جدید است نیاز به نیروی انسانی در خط تولید برخلاف روش های سنتی گذشته درصنعت کاهش داشته به همین منظور می بایست اشتغال به سمت بخش خدمات هدایت و بخش خدمات با کمترین سرمایه بیشترین اشتغال را ایجاد می کند.
خلیلی ادامه داد: با اجرای طرح های اشتغالزایی جدید مانند آموزش های فنی حرفه ای سفارش پذیر و مخاطب محور با همکاری اداره کل تعاون،کارورفاه اجتماعی وفنی وحرفه ای وکاریابی های استان باید به سمت اشتغالزایی در بخش خدمات و سرمایه محور کردن تولید و نیز استفاده از تکنولوژی های برتر پیش برویم در غیر اینصورت درحل معضل بیکاری به نتیجه نخواهیم رسید.
وی خاطرنشان کرد : متاسفانه در حال حاضر هزینه های تولید داخلی با وجود تسهیلات با سودهای کلان وسایر هزینه ها سنگین بوده و اگر بتوانیم به تکنولوژی های روز مجهز شویم ، تولید با کیفیت و ارزان قیمت و قابل رقابت با بازارهای جهانی را عرضه کنیم و نگرش مصرف تولیدات داخلی در مردم را تغییر دهیم دیگر با پدیده قاچاق کالاو نیز بیکاری مواجه نخواهیم شد.
خلیلی با اشاره به خدمات دولت در بخش تولید و اشتغال با توجه به بهبود فضای سرمایه گذاری خارجی در کشور اظهارداشت : با ایجاد فضای مناسب و امنیت سرمایه گذاری در کشور و حضور سرمایه گذاران خارجی با سرمایه ارزان قیمت می توان از این ظرفیت در جهت بهبودتولید و اصلاح اقتصاد داخل کشور بهره مند شد.
مدیرکل تعاون،کارورفاه اجتماعی در خصوص فعالیت کاریابی های استان البرز افزود : خوشبختانه کاریابی های استان در اجرای واگذاری امور غیر حاکمیتی بیمه بیکاری و الکترونیکی کردن این فرآیند در استان که برای اولین بار درکشورانجام پذیرفت بسیار موفق عمل کرده اند .
وی با بیان این مطلب که اگر کشور ما امروز آسیب ببیند از موضوع اشتغال خواهد بود ، نقش کاریابی ها در هدایت کارجویان به اشتغال را مهم خوانده و خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه بسیاری از کارجویان فارغ التحصیل دانشگاهی بدون مهارت هستند کاریابی ها باید با راهنمایی صحیح کارجویان ونیز معرفی آنان برای آموزش های مهارتی شغلی زمینه اشتغال آنان را براساس نیاز بازار کارفراهم آورند.
وی تاکید کرد: گسترده کردن فضای تعاملی مراکز مشاوره شغلی وکاریابی ها با واحدهای تولیدی و نیز استفاده کاریابی ها از تکنولوژی های جدید مانند سایت های اینترنتی ، ظرفیت فضای مجازی درجهت تبلیغات صحیح وحرفه ای برای آشنایی کارجویان با رشته های شغلی موردنیاز در استان البرز اجرایی شود.
2098/1535خبرنگار: مریم صوفی **انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.