به گزارش ایرنا، جنب و جوش انتخاباتی از امروز وارد مرحله جدیدی شده و مردم ایران خود را برای حضور گسترده در عرصه تعیین سرنوشت و انتخاب اصلح در 29 اردیبهشت آماده می کنند.
اهمیت این دوره از انتخابات از جنبه های مختلف قابل ارزیابی است. اهمیتی که هم وجه داخلی و وجوه بین المللی دارد. برگزاری انتخاباتی سالم، پرشور و با حضور همه سلایق سیاسی می تواند زمینه تحکیم انسجام و یکپارچگی داخلی که نیاز امروز کشور محسوب می شود را به دنبال داشته باشد.
از سوی دیگر انتخاب اصلح ملت ایران نیز سرنوشت 4 سال آینده کشور را رقم زده و می تواند گام ها برای توسعه و پیشرفت کشور را تداوم بخشد. انتخاب افراد اصلح در انتخابات شوراها نیز با توجه به پیچیده بودن مسایل مدیریت شهری می تواند گام مهمی در ساماندهی امور شهرها و روستاهای کشور باشد و زمینه آبادانی بیشتر آنها را فراهم آورد.
از سوی دیگر امروز ایران اسلامی با تلاش فرزندان خود که به تعبیر مقام معظم رهبری فرزندان این ملت که دلسوز نظام، مردم و کشور هستند، توانسته از تلاطم های ساخته شده از سوی جهان استکبار تا حدودی رهایی یابد و منطق گفت و گوی ملت ایران بر زیاده خواهی های غربی ها غلبه کند و برگزاری با شکوه انتخابات با حضور حداکثری مردم نشان از تداوم اقتدار بیش از پیش ملت ایران در عرصه بین الملل داشته و موقعیت ایران اسلامی را به عنوان یک قدرت منطقه ای و جهانی بیش از پیش تثبیت خواهد کرد.
رهبر انقلاب اسلامی نیز در فرمایشات اخیر خود در جمع نیروهای مسلح همزمان با روز ارتش با اشاره به انتخابات پیشِ رو، انتخابات را از افتخارات ملت ایران و مایه عزت، قدرت، روسفیدی و سربلندی ملت ایران در دنیا خواندند و افزودند: بدخواهان به‌دنبال نشان دادن اسلام و معنویت در نقطه مقابل مردمسالاری بودند، اما جمهوری اسلامی، با مردمسالاری اسلامی و انتخابات، غلط بودن این حرف را نشان داد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای گفتند: همه ملت در انتخابات احساس می‌کنند که کلید کارهای کشور در دست خودشان است و آنان هستند که عناصر اصلی کشور را معین می‌کنند.
ایشان با تأکید بر اینکه همه مردم، نامزدها، دولت و دست‌اندرکاران باید قدر انتخابات را بدانند و آن را گرامی بدارند، افزودند: باید انتخاباتی گسترده، با شور و شوق و نشاط ، سالم و همراه با امنیت برگزار شود و چنین انتخابات و ذخیره‌ای، به کشور مصونیت بسیاری خواهد داد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مطالب وسوسه‌انگیز رسانه‌های دشمن و تلاش خصمانه آنان برای خراب کردن انتخابات، خاطرنشان کردند: ملت ایران با همین بیداری و هوشیاری که همواره نشان داده است، در مقابل این حرکت عمل خواهد کرد.
در انتخابات بیش از هر چیز بنا به تاکید مقام معظم رهبری و دیگر مسئولان مشارکت و حضور هوشمندانه و آگاهانه ملت ایران دارای اهمیت است زیرا برگزاری چنین انتخاباتی با قوت و قدرت و سالم و قانونمند باعث سربلندی بیشتر ایران اسلامی در جهان و تحکیم دوستان و یاس دشمنان خواهد بود.
پایبندی به قانون می تواند سامان دهنده امور در همه زمینه ها به ویژه موضوع مهم انتخابات باشد. مجریان، ناظران، انتخاب کنندگان و کسانی که در معرض انتخاب قرار می گیرند همه باید پایبند به قانون باشند و با تبعیت از آن شیرینی حضور مهم در عرصه تعیین سرنوشت را بیش از پیش شیرین کنند.
تبلیغات نامزدها در هفته های آتی آغاز می شود، گرچه برخی از داوطلبان انتخابات شوراها تبلیغات گسترده زودهنگام و غیرقانونی را آغاز کرده اند و به طور قطع این موضوع از چشم تیزبین مجریان و ناظران پنهان نمانده است، اما در روزهای قانونی تبلیغات نیز باید نامزدهای انتخابات با پایبندی به قانون و حرکت بر مبنای آن رقابتی سالم و سازنده را در پیش گیرند که این این نوع رقابت تضمین کننده انتخاب اصلح خواهد بود.
استان البرز نیز همراه دیگر استان ها خود را برای برگزاری انتخاباتی با شکوه در 29 اردیبهشت سال 96 آماده می کند. تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات از سوی مجریان و ناظران اندیشیده شده تا شاهد افزایش چشمگیر مشارکت مردم در استان در این دوره از انتخابات باشیم.
سید حمید طهائی استاندار البرز در گفت و گو با ایرنا انتخابات را یک موهبت در نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات حماسه ملی و شور و نشاط بیشتر را برای کشور رقم می زند.
وی با دعوت همه مردم و به ویژه جوانان برای حضور پرشور پای صندوق های اخذ رأی، گفت:‌ این حماسه ملی سبب ساز افزایش شور و نشاط در کشور است و حضور جوانان در انتخابات نیز شور انتخاباتی را افزایش می دهد.
استاندار البرز رویداد ملی انتخابات را مصداق بارز مردم سالاری در ایران دانست و از آحاد مردم برای حضور پرشور و آگاهانه در این انتخابات دعوت کرد.
طهائی تصریح کرد:‌ داشتن حق رأی مساوی و تصمیم برای سرنوشت کشور موهبتی است که در نظام جمهوری اسلامی کسب شده است.
وی همچنین افزود: انتخابات و این آرا میراث شهدا و مرهون تلاش ها زحمات مبارزین قبل از انقلاب اسلامی است، بنابراین بسیار باارزش است که باید همه ملت ایران قدردان آن باشند.
استاندار البرز گفت: با اشراف به این مهم باید با دقت نظر و مطالعه و توجه بیشتر و ویژه اصلح ترین ها را انتخاب کنیم.
طهائی در ادامه اظهار داشت: قطع به یقین مردم مانند دوره های پیشین انتخابات با حضور گسترده خود در پای صندوق های رأی شور و نشاط انتخابات را دو چندان خواهند کرد.
1535/6155خبرنگار:مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.