به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ عدیل سروی در جلسه ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر ۸۰۰ هزار تن سیب‌زمینی در استان اردبیل تولید می‌شود و این استان جزو تولیدکنندگان برتر سیب‌زمینی کشور است.

وی افزود: با این وجود نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی و انبارهای نگه‌داری استاندارد مشکلاتی را برای این محصول به وجود آورده و ارزش‌افزوده مورد انتظار تأمین نشده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان با تأکید به اینکه ظرفیت فعلی انبارهای استاندارد استان ۵۰ هزار تن است، اضافه کرد: در نظر داریم ۱۷ سردخانه برای نگه‌داری سیب‌زمینی در استان دایر کنیم.

به گفته سروی ظرفیت سردخانه‌های در دست احداث ۸۶ هزار تن است و با سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیارد تومانی می‌تواند برای ۱۳۹ نفر شغل ایجاد کند.

وی افزود: علاوه بر این ۱۷ انبار مکانیزه محصول سیب‌زمینی نیز در دست احداث است که با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد تومانی ظرفیت نگه‌داری ۳۹ هزار تن محصول را داشته و برای ۱۳۲ نفر شغل ایجاد خواهد کرد.

رئیس جهاد کشاورزی استان ایجاد ارزش‌افزوده در محصولات کشاورزی را منوط به راه‌اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی دانست و گفت: توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی با هدف ممانعت از خام فروشی دنبال می‌شود.

سروی تأکید کرد: به همین منظور واحد فرآوری سیب‌زمینی برای ۱۰۰ هزار تن محصول با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای ۲۱۲ نفر احداث می‌شود.

وی به بهره‌برداری از این واحد در آینده نزدیک اشاره و تأکید کرد: واحد تولیدی فرانچ فریز نیز با سرمایه‌گذاری ۳۶ میلیارد تومانی و اشتغال‌زایی برای ۱۱۷ نفر برای ۶۸ تن محصول سیب‌زمینی در دست احداث است و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته رئیس جهاد کشاورزی استان چهار واحد بسته‌بندی سیب‌زمینی نیز با ظرفیت ۴۰ هزار تن سیب‌زمینی و سرمایه‌گذاری سه میلیارد تومانی زمینه اشتغال ۱۲۰ نفر را فراهم خواهد ساخت.

 

46
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 623900
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.