فرج‌الله ایلیات در خصوص اهمیت نقش توسعه درآمد پایدار شهرداری‌ها و همچنین رشد و رونق شهری، گفت: حفظ حقوق شهر و شهروندان منوط به ایجاد سازوکاری متناسب با نیاز شهری و قانون است.
این کارشناس ارشد مدیریت با نظر به اهمیت مقابله جدی با متخلفان ساخت‌وسازهای غیرمجاز و پیشگیری از تعدی به حقوق شهروندان عنوان کرد: امروزه یکی از معضلات درون‌شهری وابستگی بودجه شهرداری‌ها به درآمدهای حاصل از جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ است.
ایلیات توضیح داد: یکی از راهبردهای کلان در بحث درآمدهای شهرداری‌ها تغییر روند درآمدی است، که بر اساس آن می‌توان به مشارکت با بخش‌های خصوصی و تعاریف درآمدهای پایدار اشاره کرد.
ساخت‌وسازهای بی‌رویه و غیرمجاز در میان‌مدت و بلندمدت آسیب‌های جدی به ساختار شهری وارد می‌کندوی بابیان این مطلب که حرکت و برنامه‌ریزی در مسیر تغییر روند درآمدهای شهری به‌واسطه مشارکت با بخش خصوصی روند مطلوبی خواهد بود، خاطرنشان شد: این حرکت به‌واقع در مسیر اقتصادی و بالاتر از آن حرکت تشکیلاتی و جهادی نیز تلقی می‌شود.
این متخصص اقتصاد شهری ادامه داد: امروزه اداره شهر مبتنی بر تراکم فروشی فضایی از رشد ناموزون شهری و تهدیدی جدی از حیث محیط‌زیست و از بین رفتن منابع زیست‌محیطی برای آیندگان را ایجاد کرده است.
ایلیات با در نظر گفتن این مطلب که عنوان «درآمد» را بر تخلفات کمیسیون ماده ۱۰۰ نمی‌توان نهاد، توضیح داد: ساخت‌وسازهای بی‌رویه و غیرمجاز در میان‌مدت و بلندمدت آسیب‌های جدی به ساختار شهری وارد می‌کند و شهرداری ملزم به ایجاد یک درآمد و توسعه پایدار است.
سرمایه‌گذاری خصوصی بخش مؤثر توسعه درآمد پایدار است
این کارشناس ارشد مدیریت مشارکت با بخش خصوصی را در راستای تقویت توسعه درآمد پایدار مؤثر خواند و گفت: مشارکت با سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی بخش خاصی از ایستایی در مقابل ناهنجاری‌های ایجادشده به‌واسطه ساخت‌وسازهای نابجا به‌منظور توسعه درآمد پایدار است.
معاون سابق مالی و اقتصادی شهرداری کرج با تشریح اهمیت سازگاری تدوین و ایجاد تغییرات در درآمد شهری متناسب با توسعه درآمد پایدار عنوان کرد: دریافت تسهیلات بانکی طی سال‌های اخیر و مشارکت با سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی باروح اقتصاد مقاومتی تطبیق دارد و در همان راستا است.
ایلیات شکوفایی صنعت گردشگری و توسعه اقتصاد شهری را منوط به درآمدزایی شهرداری خواند و اظهار کرد: مدیریت شهری با حذف روزمرگی‌ها و شناسایی فرصت‌های اقتصادی مهم‌ترین نقش را در بحث توسعه شهری دارد.
این متخصص اقتصاد شهری افزود: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با اطمینان از تأمین روند سرمایه‌گذاری می‌توانند یکی از چارچوب‌های ایستایی درآمدزایی را در سطح کلان‌شهری بسترسازی کنند و در این مقوله شهرداری و شورای شهر با قید و تصویب لوایح سهم اساسی دارند.
درآمد توسعه پایدار اطمینان و انگیزه مدیریت شهری را به همراه دارد
وی با اشاره به اهمیت حفظ اطمینان مدیریت شهری از تأمین درآمد، گفت: مدیریت شهری با امکان این اطمینان از تأمین درآمد می‌تواند در برخورد قاطع و حتمی با متخلفان مستدام عمل کند.
ایلیات، توقعات سازمان‌ها و دیگر اداره‌هایی چون اداره کل بهزیستی، کمیته امداد و غیره را در تأمین بخشی از نیازهای مردم از مدیریت شهری موردنظر قرارداد و گفت: مدیریت شهری با باور و ایجاد توسعه پایدار می‌تواند نیازها و توقعات به‌حق دیگر دستگاه‌ها و سازمان‌ها را برای رشد و رونق سطح زندگی مردم تأمین کند.
معاون سابق مالی و اقتصادی شهرداری کرج بیان کرد: امروزه دیگر درآمد شهری منوط با ساخت‌وسازها نیست، بلکه با رشد مطالعاتی و پروژه‌ای کلان‌شهرها می‌توان گفت درآمد توسعه پایدار نقش مؤثری در بهبود روند درآمد مدیریت شهری در راستای نیازهای شهری است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622802
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.