به گزارش ایرنا، حسین رحمانیان روز چهارشنبه در نشست ستاد برگزاری بزرگداشت مقام معلم در البرز، افزود: فرهنگ تکریم و نکوداشت معلم در کشور و استان باید به فرهنگی عمومی تبدیل شود.
وی با اشاره به ارتقاء منزلت اجتماعی و جایگاه حرفه ای منابع انسانی با تاکید بر نقش الگویی و جایگاه معلم اظهار کرد: باید با ایجاد ساز و کار لازم برای تقویت جایگاه و منزلت فرهنگ اجتماعی معلمان در جامعه گام هایی برداشته شود.
وی در ادامه به مشارکت گسترده تمامی ارگان ها و دستگاه های دولتی و نهادهای مردمی در سطح ملی ، استانی ، منطقه ای و محلی برای تبیین مقام و منزلت اجتماعی و معنوی معلمان پرداخت و تصریح کرد: استفاده از ظرفیت های برون سازمانی ، امکانات و فرصت های اجتماعی برای اعتلا و ترویج فرهنگ عمومی تکریم و نکوداشت مقام معلم در جامعه یک ضرورت است.
رئیس ستاد بزرگداشت مقام معلم در البرز یاد آور شد: باید به جامعه معلمان که موجب رشد، تعالی ، بالندگی و شکوفایی انسان در عرصه های مختلف دینی، علمی ، فرهنگی و اجتماعی و ... می شوند توجه ویژه ای شود.
رحمانیان در بخش دیگری از سخنانش به اجرای آئین دانش آموزی نکوهداشت معلمان در 1292 مدرسه البرز اشاره کرد و خاطر نشان شد: بر اساس شاخص اعلام شده از سوی وزارتخانه ، 300 معلم در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش برتر شناخته شدند.
وی گفت: 25 معلم از استان البرز نیز بعنوان معلم شاخص به وزارت آموزش و پرورش معرفی شدند.
وی از برگزاری همایش متمرکز تکریم از معلمان شاخص با حضور 1200 معلم البرزی در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج بعنوان یکی از برنامه های مهم این استان در هفته نکوهداشت معلم یاد کرد.
معاون پژوهش ، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش البرز به مدیران و مسئولان توصیه کرد در هفته گرامیداشت معلم برای دیدار و تبریک روز معلم به معلمان تلاشگر در مدارس حضور پیدا کنند.
رحمانیان ادامه داد: در این راستا انتظار می رود اعضای شورای آموزش و پرورش البرز با پیشنهاد های این ستاد در 12 بخش از جمله صدور تقدیر نامه برای معلمان شاخص، تقدیر از جامعه فرهنگیان و خدمات رسانی به معلمان این استان همکاری لازم را داشته باشند.
وی اهداء کتاب به معلمان را از دیگر برنامه های این استان در آئین نکوهداشت از مقام معلم در البرز عنوان کرد.
استان البرز 25 هزار معلم شاغل دارد.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.