احمد ترکاشوند روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به نامگذاری سال جاری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال سازمان میراث فرهنگی کشور به سبب نوع فعالیت خود در 3 حوزه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری می تواند بحث تولید و اشتغال را به صورت همزمان انجام دهد.
وی افزود: در همین زمینه معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور طرحی را به عنوان 'طرح ضربتی اشتغال و تولید' مطرح کردند که در این طرح 73 روستای هدف گردشگری را در کل کشور پس از انتخاب با اعزام تیم های تخصصی از سه معاونت میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری از لحاظ بررسی ظرفیت ها – استعدادها و امکان سنجی وضعیت تولید و اشتغال در سه حوزه تخصصی سازمان در روستا های مورد نظر مورد بررسی قرار دهند.
وی بیان داشت: در استان البرز نیز روستای ورده در شهرستان ساوجبلاغ و روستای کرکبود در شهرستان طالقان از میان 47 روستای هدف گردشگری استان به عنوان پایلوت انتخاب شدند .
معاون گردشگری استان البرز گفت: در جلساتی که با مجموعه فرمانداری این دو شهرستان همچنین بخشداران ، دهیاران و شورای اسلامی روستاهای مربوطه برگزار شد، ضمن بررسی امکان توسعه گردشگری این روستاها از طریق واگذاری اماکن و ابنیه تاریخی به بخش خصوصی – امکان تولید ، احیاء و توسعه محصولات دستی و در نهایت میزان گردشگر پذیری جامعه روستا مورد بررسی قرار گرفت.
ترکاشوند گفت: پس از احصاء کامل اطلاعات انتظار می رود تدابیری برای ایجاد اشتغال همراه با تولید در اماکن مورد نظر اندیشیده شود.
7410/ 6155 خبرنگار: مژگان السادات سجادی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.