به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، امیر سرتیپ عباس علی اسدی در مراسم رژه روز ارتش جمهوری اسلامی که صبح امروز در بلوار سربازان گمنام کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه در زمان قبل از انقلاب، جهان بر مبانی حصر پیرامونی بود و ایران جزو هسته آمریکا و تحت سلطه آن بود، اظهار داشت: ایران دارای منافع زیاد برای آمریکا و حافظ منافع آمریکا و اسرائیل در منطقه بود.

فرمانده لشگر 23 تکاور استان البرز با بیان اینکه قبل از  انقلاب، ایران بزرگترین وارد کننده کالاهای مصرفی آمریکا و سلاح‌های آنها بود، ادامه داد: آمریکا با تسلط بر تنگه خلیج فارس شریان نفت را کنترل می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب، ایران یک ادبیات علیه ابرقدرت‌ها در دنیا رواج داد، بیان کرد: آمریکا در برابر اراده ملتها نمی‌تواند کاری انجام دهد.

 اسدی با بیان اینکه دشمن تصمیم به نابود کردن انقلاب گرفت، اضافه کرد: اما دشمن مانع بزرگی چون ارتش جمهوری اسلامی ایران را احساس کرد و ملاحظه کرد ارتش کمک شایانی در پیروزی انقلاب ایران داشته است. 

وی با اشاره به اینکه ارتش در عرصه دفاع و رزم کارنامه درخشانی چون مقابله با منافقین، کودتای نوژه، قافله کردستان، جنوب و گنبد و 8 سال دفاع مقدس دارد، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران 48 هزار شهید به انقلاب تقدیم کرده است. 

اسدی با بیان اینکه ارتش در عرصه سازندگی در ساخت تانک، توپ‌های هوشمند، هلیکوپتر، ناو جنگی و زیردریایی اقدامات درخشان داشته و از  وابستگی‌ها رها شده است، افزود: در زمان جنگ به واردات این سلاح‌ها نیاز داشتیم اما اکنون رها شده‌ایم.

فرمانده لشگر 23 تکاور استان البرز ادامه داد: ارتش در عرصه تربیت کارکنان مومن، درخشان بوده و امروز دشمن از روحیه شهادت طلبی واهمه دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 620507
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.