به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، قاسم‌پور با بیان اینکه گسترش حاشیه های شهری بدون برنامه ریزی، به معضل حاشیه نشینی دامن زده است، گفت: مهمترین مساله ای که در راستای حل این معضل به چشم می خورد نبود تعریف مشترک از مفهوم بافت فرسوده و تقلیل شاخص های تشخیص فرسودگی بافت به مسائل کالبدی و درنتیجه ناکار آمد بودن تعاریف موجود می باشد.

این مسئول افزود: تا کنون سیاست‌ها و طرح‌های تشویقی متعددی به این منظور تدوین و ارائه شده است که در این میان فرهنگ سازی و اطلاع ‌رسانی به شهروندان می‌تواند نقش به سزایی در جذب حداکثری مشارکت مردمی برای احیای بافت فرسوده داشته باشد.

وی با اعلام این که تحقق آرزوی احیای بافت‌های فرسوده به جهت حجم و گستردگی بلوک‌های فرسوده شهری به تنهایی از عهده شهرداری‌ها خارج است، ابراز امیدواری کرد: با اجرای کامل برنامه‌های جامع دولت، مشارکت مردم، بخش خصوصی و ورود انبوه‌ سازان به این حوزه، زمینه برای تحقق این آرمان فراهم شود.

قاسم‌پور بر لزوم استفاده از الگوهای موفق به منظور احیای بافت‌های فرسوده تأکید کرد و افزود: با استفاده از تجارب شهرهای موفق در این زمینه می‌توانیم کلانشهر کرج را نیز از بحران وجود بافت‌های فرسوده رها کنیم.

عضو شورای شهر در ادامه اظهار داشت: امروزه به دلیل هزینه های بالای ساخت و ساز و عدم توان اقتصادی مالکین بافت های فرسوده، یکی از روش های نوسازی این بافت ها، شراکت بخش های عمومی و خصوصی می باشد.

وی افزود: شراکت بخش عمومی- خصوصی در سرمایه گذاری و اجرای نوسازی بافت های فرسوده با هـدایت، حمـایت و نظارت ارکان دولتی و عمومی، شاه کلید احیای بافت فرسـوده به شمـار میرود.

عضو پارلمان شهری از بافت های فرسوده شهری به عنوان یک تهدید اجتماعی در مدیریت شهری کشور یاد کرد و گفت: برغم تهدید بودن بافت های فرسوده، مدیریت اصولی و هدفمند آن می تواند این تهدید اجتماعی را به فرصتی برای توسعه عمران و آبادانی شهری تبدیل کند؛ باید تلاش شود در این راستا سیاست گذاری کلان صورت گیرد.

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 617227
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.