به گزارش ایرنا، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز در نخستین نشست کمیته هدایت تحصیلی این استان که روز شنبه در سالن امام علی (ع ) برگزار شد افزود: میانگین نمرات دروس تخصصی رشته های تحصیلی پایه نهم تحصیلی در هدایت تحصیلی دانش آموزان تاثیرگذار است.
عباس سلطانیان اظهار کرد: هدایت تحصیلی در سال 96 بر اساس اسناد فرادستی و سند تحول بنیادین نسبت به سال گذشته با تغییراتی روبرو شده که لازم است اطلاعات کامل شیوه نامه هدایت تحصیلی به دانش آموزان و والدین انعکاس داده شود.
وی بیان کرد: دومین سال است که در کشور هدایت تحصیلی در پایه نهم انجام می شود به گونه ای که سوابق دانش آموزان در پایه های هفتم ، هشتم و نهم با ضریب خاص هر درس محاسبه و هدایت تحصیلی دانش آموزان ثبت می شود.
وی با اشاره به اینکه هدایت تحصیلی دانش آموزان دارای 100 امتیاز است خاطر نشان شد: 35 درصد از این امتیاز مربوط به سوابق تحصیلی و 65 درصد دیگر مربوط به آزمون مشاوره ای ، نظر دانش آموز، نظر خواهی از دبیران و والدین و نظر مشاور در فرآیند هدایت تحصیلی است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پروررش البرز از نظر والدین ، دانش آموزان ، دبیران در دروس تخصصی هر رشته ، مشاور مدرسه که به ترتیب دارای امتیاز 5 ، 5، 10 و10 درصدی و مابقی نیز مربوط به آزمون های سه گانه روانشناختی است محاسبه می شود که از آن به نام بررسی های مشاوره ای در هدایت تحصیلی یاد می شود.
سلطانیان تصریح کرد: برای آشنایی بیشتر والدین و دانش آموزان با هدایت تحصیلی و فرآیند انتخاب رشته در پایه نهم ، در مراکز مشاوره مربوط به آموزش و پرورش البرز خدمات راهنمایی و مشاوره رایگان با حضور مشاوران با تجربه فعال در مدارس استان ارائه می شود.
معاون آموزش متوسطه البرز گفت:برای ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره در خصوص هدایت تحصیلی ضرورت دارد مدیران و مشاوران مدارس برای اولیاء و دانش آموزان اقدام به برگزاری نشست های آموزشی تا پایان اردیبهشت ماه سالجاری کنند.
سلطانیان یاد آور شد: انتخاب رشته مهمترین تصمیم گیری دانش آموزان در زندگیشان است که باید برای انتخاب درست هوشیارانه عمل کنند.
در این نشست سایر اعضاء در زمینه انتخاب رشته و راهکارهای مناسب برای هدایت دانش آموزان به سوی انتخاب رشته آگاهانه با توجه به شعار سال 96 سخن گفتند.
البرز 440 هزار دانش آموز دارد.
2819/1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.