به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ عدیل سروی اظهار کرد: از سال 57 تا سال 92 میزان جذب مواد خام کشاورزی فقط 540 هزار تن بوده است این در حالی است که فقط در طی سال‌های 92 تا 95 این میزان جذب مواد خام کشاورزی به بیش از یک میلیون و 100 هزار تن رسیده است.

وی افزود: علیرغم وجود توسعه در این بخش که در طی سه سال گذشته در خصوص افزایش فرآوری و جذب مواد خام کشاورزی صورت گرفته است ولی با این وجود کارهای اساسی زیادی در خصوص گسترش صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری محصولات کشاورزی باید در استان انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل عنوان کرد: از جمله برنامه‌های اولویت‌دار این سازمان در خصوص توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام صنایع تبدیلی و فعال‌سازی واحدهای نیمه فعال و غیر فعال است.

سروی گفت: هدف ما از توسعه صنایع تبدیلی برای افزایش ارزش افزوده و استاندارد سازی محصولات برای صادرات است.

وی اظهار کرد: امسال برنامه‌ریزی شده است تا با صرف هزینه 200 میلیارد ریال 17 فقره از انبارهای سرد مکانیزه که بهره‌وری چند منظوره دارند به بهره‌برداری برسد زیرا راه‌اندازی این واحد ها علاوه بر جلوگیری از هدر رفت محصولات کشاورزی برای تعداد 35 نفر نیز به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه سخنان خود در ارتباط با رفع مشکلات واحدهای فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی نیز افزود: تعداد واحدهایی که برنامه‌ریزی کردیم تا پایان سال جاری در این خصوص فعال شده در خدمت بخش کشاورزی قرار گیرند 15 واحد بوده که برنامه‌ریزی کردیم تا با صرف هزینه 85 میلیارد ریال این واحدها نیز به بهره‌برداری برسند و نقش موثر خود را در ارتباط با فرآوری و بسته‌بندی انوع محصولات کشاورزی اعم از زراعی و باغی و دامی انجام دهند.

سروی یادآور شد: با بهره‌بردای از این تعداد واحدها نیز پیش‌بینی می‌کنیم برای تعداد 65 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شود.

وی گفت: کارخانه فرآوری سیب‌زمینی نیز با حمایت این سازمان و با صرف هزینه 150 میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید که با بهره‌برداری از این واحد تعداد 50 نفر از نیروهای جوان بیکار در آن مشغول به کار خواهند شد.

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 614638
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.