به گزارش ایرنا، دکتر حمید کهرام در مراسم تودیع و معارفه رئیس موسسه رازی که ظهر چهارشنبه برگزار شد، ضمن تشکر از همکاری های انجام شده برای ارتقا جایگاه این موسسه، اظهار داشت: موفقیت های زیادی در این سال ها حاصل شد و اقدامات زیادی در این موسسه صورت گرفت که امید است با حضور دکتر هاشم زاده ادامه یابد.
وی با بیان اینکه رازی موسسه ای با ظرفیت های بسیار بالا بوده و حیف است کشور از این ظرفیت ها بهره لازم را نبرد، افزود: محدودیت بودجه در موسسه از مهم ترین مشکلات بود که از بدو ورود بر روی آن تمرکز یافته و در این راستا موفق به افزایش قابل توجه تولید و میزان فروش شدیم که افزایش بودجه موسسه را به همراه داشت.
رئیس سابق موسسه رازی با تاکید بر اینکه در حال حاضر این موسسه در شرایط نسبتا خوبی به سر می برد و می تواند بر روی تولید متمرکز شود، خاطرنشان کرد: جذب 50 عضو هیئت علمی در سال گذشته، عرضه محصولات جدید و برنامه ریزی برای 23 فرآورده جدید که بیش از 2 میلیارد بودجه برای این کار در نظر گرفته شده، از مهم ترین اقدامات این موسسه در چند سال اخیر محسوب می شود.
وی افزایش فروش را از مهم ترین دغدغه های موسسه عنوان کرد و گفت: این موضوع در زمینه واکسن های طیور نمود بیشتری دارد چراکه بخش زیادی از این واکسن ها به کشور وارد می شود، این درحالی است که موسسه رازی ظرفیت تامین کل نیاز کشور را دارد و اکنون تنها با 30 درصد ظرفیت فعالیت می کند.
کهرام تاکید کرد: بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب، برای رونق اقتصاد مقاومتی باید واردات محدود شود و از تولید داخل استفاده شود که متاسفانه در خصوص واکسن های طیور این امر مورد توجه قرار نگرفته است.
وی تهیه سند برنامه های تجاری سازی محصولات فعلی و جدید موسسه، ایجاد 2 مرکز رشد در موسسه، تشکیل آزمایشگاه مستقل R&D، تهیه اسناد و شناسنامه های فناوری موسسه، تهیه برنامه کسب و کار برای حدود 40 فناوری و دانش فنی، تهیه قیمت های تمام شده محصولات، اجرای قرارداد انتقال تکنولوژی تولید واکسن تب برفکی به بخش خصوصی و اجرای حسابداری تعهدی در موسسه را بخشی از اقدامات انجام شده عنوان کرد.
رئیس سابق موسسه رازی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ساخت و ساز، گفت: اجرای 3 پروژه ساختمانی مهم که از سال 80 آغاز و رها شده بود در دستور کار قرار گرفت که در همین راستا با صرف اعتبار 30میلیارد تومانی، ساختمان تولید سرم های درمانی احداث شده و 2 ساختمان دیگر نیز بر اساس تفاهم نامه با شهرداری کرج به زودی اجرایی خواهد شد.
وی از آغاز برنامه استراتژیک 5 ساله موسسه رازی خبر داد و گفت: رازی جزء کمتر موسسات موجود در کشور است که قادر به صادرات و انتقال تکنولوژی است و لازم است در این مقوله نیز وارد عمل شود.
کهرام به تقویت و گسترش فعالیت های بین المللی و روابط عمومی در این موسسه اشاره کرد و افزود: اختصاص 100 میلیارد تومان بودجه برای تولید واکسن فلج اطفال تزریقی از مجلس شورای اسلامی، موفقیت بزرگی بود که زمینه تولید این واکسن را در موسسه رازی مهیا کرده و ایران را به عنوان یکی از 5 کشور دنیا برای تولید این واکسن معرفی خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: صادرات، توسعه روابط بین الملل و انتقال تکنولوژی از مهم ترین فعالیت های موسسه رازی درسال 96 محسوب می شود.
دکتر حمید کهرام به عنوان معاون برنامه ریزی و اقتصادی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی منصوب شد.
6156/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.