به گزارش ایرنا، سیدمجید موسوی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت های سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در جهت تنظیم بازار روزهای پایانی سال 95 و ایام عید، افزود: به منظور تنظیم بازار در روزهای پایانی سال در اسفند ماه گذشته، این سازمان با همکاری سایر بخش ها 80 تن گوشت گرم گوسفندی (لاشه) و گوشت منجمد گوساله توزیع کرد.
وی اظهار داشت: این گوشت ها توسط شرکت پشتیبانی امور دام از طریق برخی فروشگاه های زنجیره ای توزیع شد.
وی گفت: همچنین توزیع بیش از 758 تن برنج هندی، 1000 تن برنج سفید وارداتی و 426 تن شکر از طریق فروشگاه های زنجیره ای ، اتحادیه های صنفی و شرکت های تعاونی در ایام پایانی سال انجام گرفت.
موسوی افزود : در این خصوص ضمن هماهنگی با سازمان صنعت معدن و تجارت در برگزاری نمایشگاه فروش بهاره توسط اتاق اصناف استان و عرضه برنج، شکر، گوشت مرغ منجمد و گوشت گوساله در غرف نمایشگاه اقداماتی صورت گرفت.
وی اظهار داشت: با برنامه ریزی و سیاست گذاری توزیع گوشت مرغ منجمد از قرار هر کیلو 57 هزار و 750 ریال از طریق میادین میوه و تره بار و فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی های مصرف توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان به مقدار 400 تن و عرضه در کانتینر های یخچالدار در روزهای تعطیلات اول سال 96 در سطح شهر اقدام شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در خصوص فعالیت های سازمان در تنظیم بازار میوه شب عید بیان داشت: با توجه به سیاست های حمایتی دولت و موافقت معاون اول اجرایی رئیس جمهور در اجرای برنامه تنظیم بازار میوه مقرر شد نسبت به ساماندهی و توزیع میوه ایام پایانی سال 95 و روزهای ابتدایی سال 96 با اولویت استفاده از شبکه تعاونی های روستایی ، تولیدی کشاورزی و مباشرین بخش خصوصی اقدام شود.
وی ادامه داد: بر این اساس طی تشکیل 6 جلسه کمیته راهبری برنامه ریزی و پیگیری تامین و عرضه میوه توسط سازمان تعاون روستایی انجام شد که با توجه به تصمیمات کارگروه تنظیم بازار میزان نیاز استان جهت ذخیره سازی مقدار 1000 تن سیب و 2500 تن پرتقال مصوب و اقدامات لازم صورت گرفت و از تاریخ 26 اسفند توزیع سیب و پرتقال در بیش از 137 غرفه توسط مباشرین انجام شد.
موسوی گفت: تا 15 فروردین ماه جاری 612 تن سیب با قیمت هر کیلوگرم 35 هزار ریال و 1780 تن پرتقال با قیمت هر کیلوگرم 39 هزار ریال در سطح استان توزیع و موجب شد که قیمت عرضه میوه کنترل و شرایط بازار متعادل شود و هم اکنون نیز پرتقال با قیمت مناسب آماده توزیع تا اطلاع ثانوی است.
6156/ 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.