به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، خسرو ساکی عصر امروز در مراسم نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان البرز که در کانون شهید فهمیده کرج برگزار شد، با بیان اینکه آدمی چیزی جز آنچه تربیت از او می‌سازد نیست، اظهار داشت: آنچه که انسان را به اشرف مخلوقات بدل کرده قدرت اختیار و عقلانیت است.

ساکی با اشاره به اینکه در دنیا به شیوه‌های مختلف از مشارک‌تهای مردمی استفاده می‌شود، ادامه داد: در کشور ما نیز به برکت آموزه‌های دینی امر مشارکت در امور عام‌المنفعه و نوع‌دوستی به عنوان یک فرهنگ غنی در دل توده‌های مردم جاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه ارائه خدمات آموزشی با کیفیت به بیش از 12 میلیون دانش‌آموز به راحتی از عهده دولت‌ها برنمی‌آید، بیان کرد: بر این اساس در 19 سال پیش جامعه خیرین مدرسه‌ساز شکل گرفت و الگویی برای همه جهانیان شد.

وی ادامه داد: امروز در استان البرز ششمین سال تشکیل مجمع خیرین و نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز را جشن می‌گیریم.

ساکی با اشاره به اینکه حاصل این حرکت ارزشمند در استان البرز که میزبان 447 هزار و 689 دانش آموز در 2 هزار و 597 مدرسه و 16 هزار و 656 کلاس درس است، توفیقات فراوانی بوده است، افزود: رشد جمعیت دانش‌آموزی بین سال‌های 92 تا 95 در البرز 4.41 درصد بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز  با بیان اینکه این رقم در مقابل رشد دانش‌آموزی در کشور که 2.1 درصد می‌باشد، تقریبا 2 برابر است، بیان کرد: سرانه فضای دانش‌آموزی در البرز 2.9 متر مربع بوده این در حالی است که میانگین سرانه فضاهای آموزشی در کشور 5.7 مترمربع است.

وی خاطرنشان کرد: نتیجه پایین بودن سرانه فضای آموزشی در استان تراکم بالای دانش‌آموزان در کلاس‌ها و  2 شیفته شدن مدارس است.

ساکی با بیان اینکه البرز بیشترین تعداد مدارس 2 شیفته در کشور را دارد، توضیح داد: میانگین تعداد مدارس 2 شیفته در کشور 10 درصد و در استان البرز 48 درصد است.

وی افزود: در طول 4 سال گذشته در سطح استان 198 مدرسه با هزار و 351 کلاس احداث و تحویل آموزش و پرورش شده است.

ساکی خاطرنشان کرد: به طور متوسط سالیانه 400 کلاس ساخته و به آموزش و پرورش تحویل داده می‌شود و  بیش از 40 درصد مدارس استان توسط خیرین ساخته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز  با بیان اینکه بیش از 8 هزار کلاس درس نیاز است تا مدارس 2 شیفته استان تک شیفته شوند، عنوان کرد: در حال حاضر 56پروژه نیمه تمام در حال ساخت است.

وی با اشاره به اینکه روند جذب خیرین مدرسه‌ساز رو به رشد است، گفت: تا به امروز  122 میلیارد تومن جزو تعهدات خیرین مدرسه‌ساز استان بوده که 82 درصد آن تحقق یافته است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 612093
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.