به گزارش ایرنا، خسرو ساکی عصر روز دوشنبه درنشستی که با حضور خبرنگاران به مناسبت برگزاری نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز البرز در کانون فرهنگی آموزشی شهید فهمیده آموزش و پرورش برگزار شد، افزود: 92 در صد جمعیت دانش آموزی این استان در مناطق شهری و 8 درصد در مدارس روستایی تحت پوشش قرار گرفته اند.
وی اظهارداشت: از گذشته های دور تا کنون چون توسعه شهری بر اساس نظام خاصی نبوده دارای عقب ماندگی مزمنی هستیم که سرانه ی فضای آموزشی در البرز به استثنای مدارس خالی از دانش آموز بخش آسارا، روستاهای طالقان، نظرآباد، ساوجبلاغ و اشتهارد 2.9 درصد است .
وی گفت: بالابودن تراکم دانش آموز در کلاس معضل اصلی است که تراکمی دو برابر میانگین کشوری داریم که برای معلم و دانش آموز ایجادفشار و مشکل می کند.
ساکی ادامه داد: امروز در سطح کشور بر اساس گزارش های ارایه شده 10 درصد مدارس به صورت 2 نوبته است ولی در البرز 48 مدارس و در بعضی نواحی کرج مثل فردیس بالای 60 درصد مدارس 2 شیفته هستند.
وی بیان داشت: برای رسیدن به نرم تراکم ملی و تخریب مدارس فرسوده بالغ بر 8 هزار کلاس درس نیاز داریم که برای تامین آن از 3 منبع بهره مند می شویم که یکی اعتبارات ملی تخریب و بازسازی، اعتبارات استانی توسعه و تجهیز مدارس و کمک های مردمی در قالب مجمع خیرین مدرسه ساز است.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: در طول سال 92 تا کنون از این 3 منبع حدود 1351 کلاس درس در 198 مدرسه ساخته و تحویل شده است که 66 مدرسه در قالب 541 کلاس درس توسط خیرین ساخته شده است.
وی اضافه کرد: 40 درصد مدارس و کلاس های ساخته شده توسط خیرین مدرسه ساز ایجاد شده که نسبت به دیگر استان های کشور در سطح بالایی است که موجب شده مجمع خیرین مدرسه ساز استان در بخش تحقق تعهدات رتبه سوم کشور را کسب کند.
ساکی با بیان اینکه در دولت یازدهم هزار تخت بیمارستانی در البرز ایجاد کرده، گفت: در آموزش و پرورش 1351 کلاس تحویل گرفته شده که 40 درصد آن به صورت مشارکتی است که جذب مشارکت کاری ارزشمند از سوی مردم است.
6156/ 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.