به گزارش ایرنا، پیام سپیدار این مطلب را به قلم حجت الله غلامرضایی در ستون یادداشت خود به رشته تحریر در آورده است.
در بخشی از این مطلب آورده شده: با وجود احداث چندین تقاطع غیر همسطح و راههای جدید دستری طی چهار سال گذشته اما ترافیک هنوز در صدر مشکلات شهری این کلانشهر قرار دارد ،متاسفانه در جانمایی و احداث معابر و شوارع شهر کرج در دهه های گذشته آینده نگری لازم صورت نپذیرفته است، خیابان ها و بلوارهای شهر ظرفیت پذیرش حجم انبوه تردد وسایط نقلیه را دارا نیستند .
باغشهر کرج روزگاری منطقه ای خوش آب و هوا با بافتی باغی و ویلایی بود و تهرانی ها برای فرار از هیاهو و آلودگی پایتخت به این شهر پناه می آوردند اما کنون تعداد روزهای سالم و پاک به شدت کاهش یافته و با ساخت و ساز بی رویه و مهاجر پذیری بالا، مرکز استان البرز در زمره شهرهای آلوده کشور نام برده می شود ، مترو بهترین درمان قطعی برای ترافیک به شمار می رود چرا که روزانه دهها هزار مسافر بدون مواجه با کمترین ترافیکی روی ریل ها جا به جا می شوند و با کاهش تردد خودروها در سطح شهر سوخت کمتری استفاده شده و آلاینده کمتری نیز وارد جو می شود.
در بخش پایانی این مطلب آورده شده: توسعه ناوگان ریلی درون شهری نه در ایران بلکه در جهان به سیاستی اصولی و پایدار تبدیل شده است، متاسفانه ناوگان های تاکسیرانی و اتوبوسرانی در کرج از کارایی و کارآمدی لازم برخوردار نیستند و مردم نیز رغبت چندانی برای استفاده از آنها نشان نمی دهند و یکی از علل رشد ترافیک نیر همین مهم می باشد ، به باور کارشناسان کیفی سازی و کاهش معدل سن ناوگان حمل و نقل عمومی از لازمه های دعوت مردم به عدم استفاده از خودروهای شخصی است.
7414/1535خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.