حجت الله رضایی روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا ضمن تببین عملکرد 6 ماهه دوم سال 95 با تاکید براهمیت کمبود آب و بالابردن راندمان آبیاری افزود: این درحالی است که بیش از 543 هکتار از اراضی نیز بالای 70درصد در اجرای سیستم آبیاری تحت فشار پیشرفت فیزیکی داشته که به زودی به مرحله اجرا و بهره برداری در می آیند.
وی اظهار داشت: مدیریت آب و خاک سازمان برای سال 96 در سطح 7000 هکتار آمادگی اجرای انواع روش های نوین آبیاری را دارد.
رضایی گفت: طرح آبیاری تحت فشار شرکت تعاونی تولید روستایی ماهدشت به مساحت 2040 هکتار انعقاد قرار شده که اواخر فروردین سال 1396 عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
وی افزود: با در نظر گرفتن کمبود منابع آبی در سال های اخیر، استفاده از روش های نوین آبیاری امری اجتناب ناپذیر به نظر می رسد، به همین منظور لازم است تدبیری اندیشیده شود تا روش های نوین و کم مصرف با راندمان بالا جایگزین روش های سنتی آبیاری در بخش کشاورزی شود.
وی اظهار داشت: استان البرز با توجه به شرایط مناسب کشاورزی، پتانسیل بالایی را در این حیطه داراست و در این راستا مدیریت آب و خاک و امور فنی و مهندسی استان البرز با توجه به سیاست های کلی دولت که افزایش بهره وری در بخش کشاورزی و صرفه جویی در مصارف منابع آبی است تسهیلات بلاعوض را در اختیار کشاورزان قرار می دهد.
مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی البرز افزود: در این زمینه شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد به دلیل وسعت اراضی قابل کشت و با توجه به شرایط آب و هوایی گرم بیشترین اراضی تجهیز شده را به خود اختصاص داده اند.
استان البرز دارای حدود 75 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است که تا کنون حدود 12 هزار و 500 هکتار به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده اند.
6156/ 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.