احمدرضا فیروزی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: مناظرات دانشجویی مصداق بارزی از کرسی‌های آزاداندیشی است که ضمن ترویج فضای مناسب برای فکر کردن در بین دانشجویان، با رعایت اصول مناظره موجب تقویت پژوهش، پرسشگری و توسعه فرهنگ نقد و گفت و گو در بین دانشجویان می‌شود.
وی اظهار کرد: در عصر ارتباطات، یادگیری بحث و مناظره می‌تواند بهترین سرگرمی باشد؛ زیرا فرصت آشنایی با افراد و افکار جدید را فراهم می‌کند و دانشجویان به صورت جذاب و اثربخش مطالب و مسائل علمی را آموزش خواهند دید.
فیروزی خاطرنشان کرد: فراخوان مرحله استانی مسابقات ملی مناظرات دانشجویی از 19 فروردین ماه در دانشگاه‌های استان البرز آغاز شده و دانشجویان علاقمند تا پنجم اردیبهشت ماه فرصت دارند برای ثبت نام اقدام کنند.
وی تصریح کرد: این مسابقات به صورت گروهی برگزار و هر گروه متشکل از چهار نفر دانشجو است که اعضا باید درباره موضوع تحقیق کنند.
فیروزی اظهار کرد: از هر گروه دو نفر به عنوان مناظره کننده در مسابقه شرکت می کنند و زمان هر مسابقه 32 دقیقه است که اعضای گروه در فواصل معین 16 دقیقه سخنرانی و یک فرصت شش دقیقه‌ای برای طرح مسئله، دو فرصت سه دقیقه‌ای برای دفاع و یک فرصت چهار دقیقه‌ای برای نتیجه‌گیری در نظر گرفته شده است.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی البرز گفت: هر مسابقه سه داور از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دارد و بر اساس آیین نامه داوری و در قالب فرم‌های امتیاز دهی قضاوت خواهند کرد.
فیروزی اضافه کرد: مهمترین شاخص‌های داوری در مسابقات فن بیان و جذابیت ارائه، استدلال منطقی، اخلاق مناظره و محتوای مستند و جالب است و به هیچ عنوان دیدگاه‌های شخصی اعمال نمی‌شود.
وی افزود: دانشجویان علاقمند برای شرکت در این مسابقه می‌توانند به معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز واقع در دانشگاه خوارزمی، مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02634505151 تماس حاصل نمایند.
این مسابقات برای دومین سال متوالی توسط جهاد دانشگاهی واحد استان البرز در دانشگاه‌های این استان برگزار می‌شود، سال گذشته تیم شهید مطهری از دانشگاه فرهنگیان (پردیس دختران امیر کبیر) به عنوان تیم اول و تیم اینفینیتی از دانشگاه خوارزمی به عنوان تیم دوم به مرحله منطقه‌ای مسابقات در دانشگاه تهران راه یافتند.
7411/1535خبرنگار:سیده فرناز مرتضوی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.