به گزارش ایرنا، ذبیح الله قائمی در نخستین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی سال 96 که بعد از ظهر شنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و ضرورت تحقق شعار سال با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، افزود: سال گذشته 33 جلسه فرماندهی اقتصاد مقاومتی با 224 مصوبه تشکیل شد.
وی با بیان اینکه 108 طرح کشاورزی و تاثیرگذار در سال 95 به بهره برداری رسید، ادامه داد: در بخش صنعت نیز 68 طرح ویژه با ایجاد اشتغال برای حدود 25 هزار و 800 نفر سرمایه گذاری صورت گرفته است.
قائمی گفت: یکی از رویکردهای دولت در سال گذشته بحث استفاده از منابع مالی غیر دولتی بود که از این طریق 190 میلیارد تومان در بخش آب از بخش غیر دولتی جذب شد.
وی با اشاره به اینکه کاهش مصرف آب شرب و افزایش ظرفیت تصفیه خانه ها از اهم امور بود، افزود: در این زمینه ظرفیت تصفیه خانه شماره 2 افزایش پیدا کرد، همچنین در خصوص استاندارد، الگوی مصرف از 150 لیتر به 130 لیتر در برای تحقق اهداف اصلاح الگوی مصرف رسید.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی البرز اضافه کرد: یکی از مشکلات استان البرز شبکه های فاضلاب است که شبکه برخورداری شبکه فاضلاب از 16 درصد به 25 درصد ارتقا داده شد که افزایش جمعیت و جبران عقب ماندگی ها در این خصوص مد نظر بود.
وی با بیان اینکه سهمیه تخصیص آب های سرگردان از رودخانه های کرج و طالقان، برای بهبود مصرف آب دریافت شده، گفت: بر این اساس بخش بزرگی از دغدغه های مردم و مسئولان حل شده است.
قائمی افزود: گسترش خدمات الکترونیکی از امور اولویت دار استان بوده، از این رو اتوماسیون و سیستم یکپارچه راه اندازی شده است و سامانه پاسخگویی به شکایات محیط زیست، سامانه پایش، مرکز تبادل مرکز اطلاعات و سامانه استعلامات بین دستگاهی از جمله این اقدامات است.
وی با اشاره به اینکه خود اتکایی در محصولات کشاورزی و معرفی کشاورز نمونه کشور نیز از استان البرز بوده است، گفت: رکورد بالاترین عملکرد در کشور با تولید بیش از 13 تن در هکتار کشور مربوط به استان البرز بود.
1535/6155خبرنگار:حکیمه کشاورز**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.