داریوش بیات نژاد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از موضوعات مهم که در اقتصاد مقاومتی مد نظر قرار می گیرد توسعه وعدالت محوری است.
وی ادامه داد:در بحث عدالت محوری آسایش جامعه هدف بهزیستی با ایجاد اشتغال مورد توجه قرار می گیرد که دراین زمینه توجه و حمایت از تولید داخلی نیز مد نظر است.
بیات نژاد افزود: امروز باید از تمام ظرفیت های بین بخشی و فرابخشی و سازمانها و نهاد استفادها کنیم تمام توان خود را بکارگیریم.
مدیرکل بهزیستی استان البرز با اعلام ایجاد یک هزار و 400 شغل برای مددجویان بهزیستی استان البرز در سال 95، گفت: با تشکیل ستاد اشتغال بهزیستی درسال 96 تلاش می شود تا تمام شاخص هایی که برای ایجاد شغل نیاز است با سرعت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: استفاده از مجموعه تسهیلات بانکی، تلاش برای بهره مندی از ظرفیت تمام مراکز جدید چنانچه شاهدیم هر مرکز در حوزه اجتماعی می تواند حداقل 25 درصد نیروی انسانی جامعه هدف بهزیستی را به کارگیرد.
بیات نژاد افزود: براساس سیاست های ستاد اشتغال بهزیستی استان البرز 15 ملک موقوفی بلااستفاده و زمین های زراعی بلا استفاده تبدیل به مراکز کارگاهی و تولیدات گلخانه ای خواهد شد.
وی یاد آورشد: همچنین تفاهم نامه ای با فنی و حرفه ای منعقد شده تا مددجویانی که استعداد و فراگیری حرفه ای را دارند از طریق آموزش های رایگان مهارت های لازم را آموزش ببینند.
مدیرکل بهزیستی استان البرز اعلام کرد: مکاتباتی با شهرک های صنعتی داشتیم که هر کارگاهی برای دریافت استانداردهای لازم باید تعهدت اشتغالزایی را نیز داشته باشند .
وی خاطرنشان کرد: علاوه براینها د در رابطه با مشاغل یک طرح خوبی که در مناطق روستایی و شهری برای زنان سرپرست خانوار موسسه طرح مالی خرد با همکاری بانکها است و درگذشته پایلوت این طرح را در کردستان داشتیم و با اختصاص 230میلیون تومان درسالجاری اجرایی می شود .
بیات نژآد تاکید کرد: برای توسعه تحقق شعار سال 96توسعه عدالت درمناطق روستایی نیز مد نظر قرار می گیرد .
وی ادامه داد: ایجاد نمایشگاه هم فصلی و دائمی برای تقویت بازار فروش محصولات مددجویی دریک مراکز دولتی بهزیستی براساس تفاهم نامه ای با یک فرد خیر برای فروش محصولات مددجویان از دیگر اقدامات دراین زمینه است .
مدیرکل بهزیستی استان البرز یادآورشد: همچنین برای کار فرمایانی که بخشی از فعالیت های معلولی را بکار می گیرند نیزعلاوه بر بیمه کارفرما برای جبران ضعف معلول یارانه ای پرداخت می کنیم.
وی اضافه کرد: ازسوی دیگر براساس تاکیدی که برای استفاده از کالای داخلی است بهزیستی ازسال گذشته در حوزه توانبخشی تمام نیازهای خود را از طریق شرکت های داخلی تامین کرده است .
8029/1535خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.