وحید یعقوبی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این جشنواره ١٧روزهای و ١٨ فروردین جاری با حضور دانش آموزان ٢٥ استان کشور و حمایت حدود ١٠٠ نهاد و سازمان مرتبط از جمله وزارت آموزش و پرورش ، دانشگاه تهران ، دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه علوم پزشکی تهران ، سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در پردیس شمالی دانشگاه تهران برگزار شد.
وی اظهار کرد: از دبیرستان دوره اول متوسطه شهید تیمسار فلاحی ناحیه یک کرج مایسا قره گزلی در رشته مکانیک با طرح ساخت دستگاه فاضلاب های صنعتی به روش الکتروفنتون و مهرسا تقوی و بیتا قربانی در رشته علوم زیستی با طرح بررسی اثر سطوح تخریبی لایه ازن بر پارامترهای مورفولوژی و فیزیولوژی گیاه ذرت مقام اول را کسب کردند.
وی بیان کرد: مریم علیزاده در رشته علوم زیستی و زهرا رحیم پوربا طرح ساخت دستگاه آبگرمکن خورشیدی بدون استفاده از صفحات خورشیدی مقام دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
وی یادآور شد: از دبیرستان دوره دوم فرزانگان یک ناحیه ١ نیز فاطمه اکبری در رشته ایده های نوین ساخت یخچال دومنظوره بدون استفاده از انرژی الکتریکی و فاطمه طهماسبی رشته علوم انسانی با طرح بررسی میزان اضطراب دانش اموزان استعداد های درخشان و عادی پایه های مختلف شهر کرج مقام دوم را به خود اختصاص دادند.
وی گفت : زهرا کریمی هم در رشته علوم زیستی با طرح بررسی اثر تخریبی فاضلاب شرکت سایپا و نفت کرمانشاه بر ویژگی های فیزیولوژی و مورفولوژی گیاه گندم و عدس مقام اول را به دست آورد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج در ادامه به کسب مقام از دبیرستان نمونه دولتی فاطمه الزهرا ناحیه ٣ با مشارکت پژوهش سرای معلم ناحیه ١ اشاره و تصریح کرد: نگین نوری، فرنگیس تک دهقان، سارا غفاری در بخش ایده نوین فیلم کوتاه رتبه برگزیده را به خود اختصاص دادند.
وی اضافه کرد: همچنین دانش آموزان این دبیرستان ، فرنگیس تک دهقان، گلینا شاهرخی و فرنوش مومنی در رشته نجوم مقام سوم را کسب کردند.
مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک کرج به مقام آوری دبیرستان سلطانی 1 پرداخت و خاطر نشان شد: ارشیا اعلایی با مشارکت سمیرا شیخ، پانیذ نیکخواه از دبیرستان آینده سازان در رشته فنی مهندسی نیز در این جشنواره موفق به کسب مقام اول شدند.
یعقوبی ادامه داد: از مدرسه سرآمد شهریار با مشارکت پژوهش سرای معلم ناحیه ١ کرج نیز رتبه اول در سازه ماکارونی را الیکا یزدانفر و طهورا ندایی و مقام دوم را هستی مظاهری در شته نانو تکنولوژی به دست آوردند.
وی گفت: ازدبیرستان دخترانه شرافت این ناحیه هم عادله نوری در رشته مکانیک با طرح ساخت دستگاه تصفیه آلودگی هوا و سریرا رستمی رشته علوم انسانی با طرح بررسی میزان گرایش جوانان و نوجوانان به رشته های هنر حائز مقام سوم شدند.
وی یاد آور شد: از دبیرستان دوره دوم فرزانگان ٣ با مشارکت پژوهش سرای معلم ناحیه ١ ، کوثر شورگشتی در رشته فیزیک با طرح تشخیص سلولهای سرطانی با استفاده از نور لیزر مقام سوم جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا را به خود اختصاص داد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج گفت : از دبیرستان جامی ناحیه ٣ با مشارکت پژوهش سرای معلم ناحیه ١نیز مقام دوم را سوگند عبدی و مهرانه و تیمشان در رشته سازه های ماکارونی به دست آوردند.
یعقوبی ادامه داد: از دبیرستان رهبر ناحیه ١ هم مقام دوم را مهدیه تقیانی و فاطمه بهرامپور در علوم زیستی با طرح بررسی اثر نشت نفت بر گیاهان و جانوران آبزی به منظور ارتقای راهکارهای حفاظت دریا و مقام سوم را بهراد کاظمی در رشته فیزیک کسب کردند.
وی تاکید کرد : استاد راهنمای دانش آموزان شرکت کننده در جشنواره ملی ابن سینا را مهسا امین صالحی ، رقیه حیدری ، فرشته ایمانی فر ، علی ملکی و زهرا صادقیان بر عهده داشتند.
البرز 440 هزار دانش آموز دارد که حدود 53 هزار آن در مدارس آموزش و پرورش ناحیه یک کرج تحصیل می کنند.
2819 / 6155خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.