به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، علی حمیدیه در آیین افتتاح نخستین آزمایشگاه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی که عصر امروز در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی ملاصدرا برگزار شد، اظهار داشت: آینده ایران در دستان دانش آموزان است.

وی با اشاره به اینکه امروز 45 درصد از اقدامات در حوزه سلول‌های بنیادی در استان‌هایی به غیر از تهران انجام می‌گیرد، افزود: متمرکز شدن تمام فعالیت‌های علمی و فناوری در شهر تهران می‌تواند برای کشور ضرر بزرگی باشد.

حمیدیه با بیان اینکه الزاما همه کشورها در همه فناوری ها عالی نیستند، عنوان کرد: ایران می تواند با همت این دانش آموزان به ابرقدرتی در دنیا در حوزه سلول های بنیادی تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از بیماری‌های صعب العلاج با دست کاری سلولی درمان می‌شوند، بیان کرد: آینده به سمتی می‌رود که بسیاری از خواسته های انسان با هوش و استعداد که ایرانیان دارند دست یافتنی می‌شود.

دبیر ستاد علوم و فناوری سلول های بنیادی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی شهر سلول در دانشگاه خوارزمی کرج پیگیری می شود، تصریح کرد: 70 درصد شرکت های دارویی در استان البرز واقع شده‌اند.

حمیدیه ادامه داد: با راه‌اندازی شهر سلول، کرج به یکی از مراکز اشتغالزایی در کشور که مورد توجه مقام معظم رهبری هم هست مبدل می شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605967
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.