به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج؛به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه کرج؛ آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در نخستین جلسه خیرین سلامت استان البرز در سال جدید، ضمن قدردانی از فعالیت‌های سال گذشته خیرین سلامت و دانشگاه علوم‌پزشکی استان البرز، اظهار داشت: ان‌شاءالله سال جدید همان‌طور که از بهار آن مشخص است، سال نزول رحمت و برکات برای جامعه در زمینه‌های مختلف و در عین‌ حال بهبود شرایط بهداشت و سلامت جامعه باشد.

وی عنوان کرد: در بیان امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) "انما المرء مجزی بما اسلف و قادم علی ما قدم" (آدمی پاداش خود را نسبت به کردار و رفتار گذشته‌های خود، دریافت می‌دارد و آنچه که به پیش فرستاده است انتظار می‌کشد) یعنی انسان بالاجبار به‌سوی چیزهایی که جلوتر فرستاده است حرکت می‌کند و لذا باید به اعمال خود توجه داشته باشد.

وی بیان داشت: عمل شخص از او جدا نیست و چه صلاح و چه شر باشد، در نهایت به خود انسان باز می‌گردد و در این فضا، انسان عاقل و خردمند از هیچ فرصتی برای کسب خیر و عاقبت، دریغ نمی‌کند.

امام‌جمعه کرج تصریح کرد: در نگاه اسلامی، علمی که در راستای خدمت به خلق استفاده شود یا مالی که در مسیر خیر و صلاح مصرف شود، هر دو پسندیده و ارزشمند است که خیرین نیز در این مسیر قدم برداشته و ان‌شاءالله نزد پروردگار متعال مأجورند.

وی تأکید کرد: مردمی کردن حوزه بهداشت و درمان، عامل گسترده شدن خدمات سلامت در استان است و خیرین سلامت، مجموعه‌ مؤثری در راستای رفع خلأهای موجود در این فضا هستند؛ البته در این فضا، دستگاه‌ها نیز باید به تسهیل موانع موجود بپردازند.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: حضور خیرین در هر فضایی به‌ویژه حوزه سلامت، کمک شایانی به گسترش خدمات بهداشت و درمان به آحاد جامعه دارد و مسئولین اجرایی، به خصوص دانشگاه علوم پزشکی، باید برای ارتباط هر چه بیشتر با این مجموعه‌ها و توسعه‌ فعالیت‌های آن‌ها همکاری لازم داشته باشند.

وی با تأکید بر گسترش اعضای خیرین در اقشار مختلف جامعه، گفت: عمل خیر محدود به متمولین و ثروتمندان جامعه نیست؛ با هم‌افزایی صحیح سرمایه‌های خرد اقشار مختلف جامعه، می‌توان خیریه‌های ارزشمندی به وجود آورد تا ضمن بالا رفتن سرعت و توان کار، افراد بیشتری نیز از برکات عمل خیر بهره‌مند شوند.

وی افزود: زمینه دیگری که نباید مورد غفلت واقع شود؛ توسعه مفهوم”وقف برای سلامت» است که همکاری با اداره‌کل اوقاف استان البرز و صداوسیما در این زمینه مثمرثمر بوده و دارای اثرات ماندگاری است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605681
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.