محرمعلی اسدزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای عوامل این تغییر کاربری ها اخطار صادر شده که از این تعداد 300 پرونده به مراجع قضایی ارجاع شد.
وی ادامه داد: 300 مورد دیگر نیز پس از ارزش گذاری پرونده آنها در حال ارائه به دادگاه است و بقیه موارد نیز در دست بررسی و رسیدگی قرار دارد.
وی، تغییر کاربری اراضی و بخصوص تغییر کاربری باغات و زمین های کشاورزی را حاصل سودجویی برخی افراد دانست و افزود: برخورد قاطع و قانونی با متخلفان در این بخش ضروری است.
اسدزاده همچنین از شناسایی 350 هکتار اراضی بایر در این شهرستان خبر داد و گفت: اداره جهاد کشاورزی فردیس از طریق مالکان نسبت به تسهیل و رفع موانع برای احیای این زمین ها و بازگشت آنها به چرخه تولید محصولات کشاورزی اقدام خواهد کرد.
سالانه 37 هزار و 771 تن انواع محصولات باغی و زراعی در شهرستان فردیس تولید می شود.
از مجموع محصولات تولیدی در این شهرستان ، 26 هزار و 516 تن باغی و
11هزارو255تن محصولات زراعی شامل گندم، جو و ذرت است .
همچنین سالانه 2 هزار و 310 تن محصولات گلخانه ای در فردیس تولید می شود.
سطح زیرکشت محصولات زراعی در فردیس یک هزار و 91 هکتار و وسعت باغ های این شهرستان یک هزار 425 هکتار است که سه هکتار نیز به کشت محصولات گلخانه ای اختصاص دارد.
شهرستان فردیس دارای 38 واحد دامداری دام سبک با 10 هزار و 231 راس گوسفند و بز، 23 واحد دامداری دام سنگین با دو هزار و 912 رأس گاو و گوساله، یک واحد طیور تخم گذار با 303 هزار قطعه، چهار واحد طیور گوشتی با 181 هزار قطعه، سه واحد آبزیان و یک واحد آبزیان گرمابی و چهار واحد آبزیان زینتی با 2 میلیون و 510 هزار ماهی زینتی است.
رئیس اداره جهاد کشاورزی فردیس در مورد خلاصه عملکرد سال گذشته این اداره در بخش باغبانی گفت: نظارت بر باغات میوه و نهالستان ها، توزیع نهاده ها، نظارت بر گلخانه های تولید محصولات کشاورزی گل وگیاهان زینتی، خرید و توزیع رایگان کودهای ریزمغذی و نظارت بر مصرف آنها جهت افزایش تولید محصولات باغی از جمله فعالیتها در این زمینه بوده است.
اسدزاده، ساماندهی و پیگیری توزیع نهاده ها شامل بذر و کود، تنظیم قرارداد کشت محصولات بهاره و تابستانه (کشت دوم) و نظارت بر کشت محصولات بهاره و تابستانه (کشت دوم)، خرید و توزیع رایگان کودهای ریز مغذی، نظارت بر برداشت محصولات و کنترل ضایعات در400 هکتار زمین کشاورزی، پیگیری بیمه محصولات پاییزه و برآورد خسارت بر مزارع کلزا را از اقدامات این اداره در بخش زراعت ذکر کرد.
وی همچنین مکان یابی و بازدید میدانی با حضور مسوولان استانی و شهرستانی از عرصه های مختلف برای احداث شهرک کشاورزی در شهرستان فردیس، برگزاری جلسه با مسوولان نیروگاه منتظر قائم و کمیته امداد(مالک اراضی نیروگاه) و سایر مسوولان ذیربط از دیگر برنامه های اداره جهاد کشاورزی این شهرستان بیان کرد.
وی در بخش حفظ نباتات نیز، ایجاد شبکه مراقبت مزارع غلات برای کنترل سن و علف های هرز، اجرای طرح IPM به منظور تولید محصول سالم در 400 هکتار اراضی باغی و 400 هکتار اراضی زراعی، رهاسازی عوامل بیولوژیک زنبور تریکوگراما و براکون برای کنترل بیولوژیک افات در مزارع گوجه فرنگی شهرستان فردیس را از جمله اقدامات این اداره عنوان کرد.
رئیس اداره جهاد کشاورزی فردیس گفت: بازدید و ساماندهی واحدهای دامداری گاوداری، واحدهای پرورش طیور و زنبور عسل، تامین سوخت مورد نیاز واحدهای دامداری،همکاری با دامپزشکی برای پایش بیماری ها در واحدهای دامی و طیور و رکوردگیری از شیر واحدهای گاوداری این شهرستان بخشی از اقدام های این اداره را تشکیل می دهد.
7413/ 6155خبرنگار:معصومه مهتاب** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.