محمدمهدی راهنورد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مقدار فرآورده خام دامی در ایام تعطیلات نوروزی در جریان بیش از 650 مورد بازدید از مراکز عرضه و فروش فرآورده های دامی ، تالارها و رستوران ها و ... در فردیس کشف شد.
وی بیان داشت : تاکنون 750 کیلوگرم ازاین فرآورده دامی فاسد توسط بازرسان دامپزشکی معدوم شده است.
راهنورد گفت : طرح تشدید نظارت های بهداشتی دامپزشکی ویژه ایام نوروز با حضور 4 کارشناس دامپزشکی و در قالب 2 اکیپ بازرسی از تاریخ 14 اسفند 95 لغایت 14 فروردین 96 در دو نوبت صبح و بعدازظهر بر مراکز عرضه و توزیع انواع فرآورده های خام دامی شامل گوشت ، مرغ ، ماهی و نیر تالارها و رستوران ها انجام شد.
وی در ادامه افزود: باتوجه به اینکه تأمین و حفظ سلامت فرآورده های خام دامی مورداستفاده در غذا از مزرعه تا سفره مردم از جمله وظایف ذاتی دامپزشکی بوده و هست لذا گشت ها و بازرسی های دامپزشکی بطور مستمر ادامه خواهد داشت تا بهداشت عمومی و امنیت و سلامت غذایی مردم همچنان حفظ شده و شهروندان با خیالی آسوده فرآورده های خام دامی را مصرف کنند.
رئیس اداره دامپزشکی در پایان از عموم مردم درخواست کرد هرگونه موارد مشکوک مرتبط با فرآورده های خام دامی ( گوشت ، مرغ ، ماهی ، تخم مرغ و ... ) را سریعاً از طریق سامانه رایگان و شبانه روزی 1512 دامپزشکی استان البرز و با شماره تلفن های 36615111 و 36640518 دامپزشکی فردیس اطلاع رسانی نمایند تا اقدامات لازم در این زمینه ازسوی بازرسان دامپزشکی صورت پذیرد.
7413/ 6155خبرنگار:معصومه مهتاب** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.