به گزارش ایرنا، سید حمید طهایی صبح دوشنبه در دیدار نوروزی با مسئولان اجرایی استان، خاطرنشان کرد:‌ درصدد فعالیت چمشگیر در حوزه ایجاد اشتغال، مقاوم سازی اقتصاد و رونق تولید هستیم.
وی خاطرنشان کرد:‌ در این زمینه باید متحد و متفق باشیم و دست یکدیگر را در این راه بگیریم و نه اینکه به دنبال مچ گیری باشیم.
استاندار البرز خاطرنشان کرد: باید الگوی مصرف کالاهای ایرانی را ترویج دهیم همه باید تلاش کنند و گزارش اقدامات صورت گرفته در زمینه اقتصاد مقاومتی را ارائه کنند.
طهائی گفت: سال گذشته به همت جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی جلسات زیادی برگزار شد و تمامی ایده ها و افکار در جهت رونق تولید و اشتغال بود و برخی از واحدهای در معرض نابودی کامل بودند که اجازه چنین موضوعی داده نشد.
استاندار البرز افزود: در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید 112 جلسه برگزار شد که بیش از هزار و 90 پرونده مطرح و هزار و 517 مصوبه داشته است هزار و 3 مصوبه اجرایی شده و در این رابطه البرز جزو استان های رده بالای کشور است.
وی اضافه کرد: 32 جلسه اقتصاد مقاومتی برگزار شده 220 مصوبه داشته که 140 مورد اجرایی شده است و از این طریق 294 واحد تولیدی از تسهیلات برخوردار می شوند.
وی با اشاره به اهمیت 2 انتخابات پیش رو نیز گفت:‌ مجریان و ناظران بر اساس آنچه در قانون مشخص شده اقدام و عمل کرده همچنین از کاندیداها نیز انتظار می رود در این رابطه توجه ویژه ای داشته باشند.
طهایی گفت: امید است خطوط قرمز نظام، انقلاب، مردم و استان از سوی کاندیداها حفظ و رعایت شود چراکه گاهی مطالبی بیان می شود که دور از واقعیت است.
وی با تاکید بر این اینکه مجریان با توجه به قانون و چهارچوب خاص آن باید عمل کنند افزود: در این رابطه جلسات آموزشی نیز برگزار می شود تا به گونه ای عمل شود که اهداف قانون گزار تحقق پیدا کند.
استاندار البرز افزود: اگر نکات وحدت بخش احصا شده و بر اساس آنها اقدام صورت گیرد، وحدت و تعامل نیز محقق می شود.
طهایی افزود: برای اجرای منویات دولت و مجلس باید شرایط فراهم شود و هر کس می تواند به سهم خود در این زمینه نسبت به تنویر افکار عمومی در خصوص اقدامات صورت گرفته کمک کند.
وی با اشاره به دریافت تنها مدال افتخار تولید کشور توسط تولیدکننده البرزی، افزود: مطرح شدن 13 طرح در جشنواره خوارزمی کشور که 4 طرح منتخب از استان البرز بوده است.
طهایی ادامه داد: رشد 32 درصدی تعداد معافیت های گمرک و رشد 149 درصدی اشتغال صنعتی، پذیرش 3 طرح صادراتی از استان البرز در جشنواره بهترین صادر کنندگان کشور، رتبه اول کشور در جذب سرمایه گذاری و اشتغال و پروانه بهره برداری صنعتی، رتبه اول کشوری در تولید گل لاله، رتبه پنجم تولید شیر صنعتی، در تولید شیر خام رتبه نهم، رتبه اول توت فرنگی گلخانه ای و بسیاری موارد دیگر که استان البرز در آنها شاخص بوده است.
وی گفت: در حوزه پارک علم و فناوری رتبه سوم محصولات شرکت های دانش بنیان، رتبه هشتم دانش بنیان در کشور و بالاترین ارزش افزوده فروش محصولات دانش بنیان نیز از اهم دستاوردهای البرز در سال گذشته بوده است.
1535/6155خبرنگار:مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.