عباس زمانی فر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این روز با رای اکثریت قاطع مردم، نظام سیاسی کشور پس از 2500 سال از نظام سلطنتی به نظام جمهوری اسلامی وحکومت مردمی تغییر یافت.
وی اظهار کرد: در 12 فروردین 1358 ثمره مبارزات ضد سلطنتی و طاغوتی و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ملت ایران به بار نشست و نظام جمهوری اسلامی ایران استقرار یافت.
وی با اشاره به اینکه در 12 فروردین ملت ایران با رای 98.2 درصدی خود ساختار سیاسی ، اجتماعی ایران را تغییر داد و جمهوری اسلامی مستقر شد لذا این روز مبارک از آن پس روز «جمهوری اسلامی» نام گرفت که این دستاورد ارزشمند حاصل خون پاک شهدای گرانقدر و شجاعت ملت ایران در مبارزه با ابرقدرت هابه رهبری امام راحل است.
زمانی فر یاد در ادامه به تئوری جدایی دین از سیاست و نظامهای حکومتی لائیک بر دنیا که پس از قرن ها سیطره داشت پرداخت و تصریح کرد: در 12 فرودین سال 58 نظامی متولد شد که این نظریه‌ها را در قرن بیستم باطل کرد و حکومت اسلامی را براساس موازین وآموزه‌های دینی به منصه ظهور و عمل رساند.
رئیس اداره مدارس شاهد و امور ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: در روز 12 فروردین مردم ایران نشان دادند جمهوری اسلامی شکل نوینی از نظامهای حکومتی است که تلاش می کند با الهام از قوانین و تعالیم نجات بخش اسلام الگوی زندگی جدیدی درعرصه اجتماعی و سیاسی بشر امروزی ارائه دهد تا بر اساس آن نیازهای مادی و معنوی انسان توئمان فراهم شود.
زمانی فر اضافه کرد: از نظام جمهوری به ' حکومت مردم بر مردم' تعبیر می شود به گونه ای که ' جمهوریت ' در نظام حکومتی نشان دهنده نقش مردم در تشکیل و استمرار آن است به طوری که مردم با حضوردر صحنه‌های مختلف علاوه بر مشارکت در تعیین سرنوشت خویش خواسته‌های خود را از حکومت مطالبه می‌کنند و اسلامیت آن نیز برگرفته از دین و قرآن است.
وی یادآور شد: بر این اساس اصل جمهوریت و اسلامیت اصل جدا ناپذیردر نظام حکومتی ایران است که برای تثبیت، استمرار و تداوم آن شهیدان زیادی تقدیم شده است.
وی آزادی را از دیگرشعارها و خواسته‌های ملت ایران در ایام انقلاب ذکر کرد که با استقرار جمهوری اسلامی شکل عملی به خود گرفت و قشرهای مختلف با حضور در تمام صحنه‌ها آزادانه به خواسته‌های خود جامه عمل پوشانده و در تعیین سرنوشت خود مشارکت می‌کنند.
زمانی فر از استقلال بعنوان دیگر شعار ملت ایران نام برد و خاطر نشان شد: با استقرار جمهوری اسلامی ملت ایران از وابستگی به شرق و غرب رهایی یافت و در عرصه بین الملل با حفظ اصول به دفاع از حقوق خویش پرداخت.
وی گفت: استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران و سرنگونی نظام سلطنتی پهلوی علاوه بر اینکه تحولات داخلی به دنبال داشت، تغییراتی در نظام بین الملل، به ویژه در خاورمیانه ایجاد کرد تغییراتی که با اهداف استعمارگران همسو و سازگار نبود و دشمنی آنان را علیه ملت ایران برانگیخت.
وی تاکید کرد: از این رو حفظ استقلال هزینه‌هایی در برداشته و دشمنان این مرز و بوم با طراحی توطئه‌های مختلف از جمله جنگ تحمیلی، ترور شخیصت‌های سیاسی، تحریم قتصادی و... و درنهایت ایجاد موانع و دشمنی در دست یابی به فناوری صلح آمیزهسته‌ای سعی در خدشه دار کردن استقلال ملت هوشیار ایران عزیز را داشت که به لطف الهی ، توصیه های امام راحل و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و هوشیاری مردم تا کنون خنثی شده است اما بازهم باید هوشیار باشیم و و حدت ملی را تحکیم ببخشیم.
2819/1535 خبرنگار: مهین مالمیر** انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.