خسرو ساکی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 57 ، اولین انتخابات به فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی در دهم و یازدهم فروردین سال 58 برگزار شد به گونه ای که در این روز به مردم دنیا ثابت شد که در ایران ، مستضعفین حکومت را در دست گرفتند.
وی اظهار داشت : همه‌پرسی 12 فروردین 58، حکومت جمهوری اسلامی ایران را در زمره معدود حکومت‌های تاریخ بشریت قرار داد که در ابتدای تشکیل از ملت خود اجازه تشکیل می‌گیرد و ایدئولوژی حکومت نیز به طرق دموکراتیک انتخاب شده است.
وی بیان کرد: ملت ایران در صبحگاه 12 فروردین که روز نخستین حکومت الله است در چهار گوشه ایران با 98.2 به جمهوری اسلامی رای آری دادند.
وی در ادامه به فرمایش امام خمینی (ره) در روز 12 فروردین سال 58 که فرمودند: کنگره های قصر 2500 ساله حکومت طاغوتی فرود ریخت و سلطه شیطانی برای همیشه رخت بربست و حکومت مستضعفین جانشین آن گردید اشاره کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز یاد آور شد: مردم ایران اسلامی اگرچه در طول مبارزات انقلابی خود شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را در سرلوحه شعارهای خود قرار داده بودند و به این ترتیب با فریادهای خود اجماع قاطع خود را در مورد جمهوری اسلامی اعلام کرده بودند، اما جهت تثبیت ثمره مبارزات اسلامی خود در روزهای دهم و یازدهم فروردین 58 با حضور در پای صندوقهای رای به حکومت «جمهوری اسلامی» رای قاطعی دادند.
ساکی ادامه داد: نهال انقلاب اسلامی که با نثار خون بهترین فرزندان ایران رشد کرده بود، سرانجام در 22 بهمن 1357 به بار نشست و با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل دولت موقت از سوی امام خمینی(ره) زمینه مهمترین همه پرسی تاریخ ایران زمین جهت تعیین نوع حکومت در ایران را فراهم آورد.
وی تصریح کرد: روز 12 فروردین، روز ظهور شخصیت واقعی مردم ایران، روز پیروزی مستضعفین بر مستکبرین و روز تثبیت انقلاب اسلامی است که بی شک زمینه ساز حکومت عدل اسلامی در سراسر جهان خواهد بود.
وی افزود: در این روز بزرگ ساختار جدید سیاسی اجتماعی ایران بر مبنای آرای اکثریت قریب به اتفاق مردم یعنی 98.2 درصد آرای ملت تثبیت و نظامی متولد شد که نور اسلام عزیز را پس از گذشت قرن های زیاد دیگرباره نه تنها در ایران اسلامی بلکه در سراسر جهان متجلی ساخت.
وی گفت: در این روز مقدس حکومتی شکل گرفت که شعار اصلی آن استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود.
وی تاکید کرد: تشکیل جمهوری اسلامی نه تنها اراده ملی ایرانیان را بر سرنوشت خود تثبیت کرد و برای آنان استقلال و آزادی را به ارمغان آورد، بلکه این بارقه امید در دل محرومان و مستضعفان جهان درخشید که بعد از قرن ها رنج و درد، جلوه ای از وعده خداوند تبارک وتعالی را شاهد باشند.
2819/1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.