به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پلیس البرز، سردار بخشعلی کامرانی صالح افزود : در پی دریافت یک فقره پرونده کلاهبرداری از دادسرای عمومی و انقلاب کرج مبنی بر فروش مال غیر به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پیگیری موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت .
وی اضافه کرد: در تحقیقات اولیه از شاکی مشخص شد که وی به صورت قولنامه ای یک واحد آپارتمان مسکونی 87 متری را به صورت پیش ساخته از فردی در باغستان کرج به مبلغ یک میلیارد و 100 میلیون ریال خریداری کرده اما پس از مدتی که برای سرکشی واحد خود مراجعه و متوجه می شود که چند نفر به صورت جداگانه برای بازدید ملک مراجعه و هر کدام مدعی اند که مالک واحد آپارتمان مذکور هستند .
وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع و احتمال اینکه واحدهای مجتمع آپارتمانی به تعداد زیادی از افراد با این شیوه به فروش رسیده باشد تحقیقات میدانی محسوس و نامحسوس در خصوص هویت مالک اصلی واحد های آپارتمانی آغاز شد .
کامرانی صالح افزود: در بررسی های تکمیلی ماموران مشخص شد که فروشنده واحدهای آپارتمانی در چند سال گذشته ساخت 4 پروژه ساختمانی 35، 10، 36 و 20 واحدی را در باغستان کرج شروع و همزمان اقدام به پیش فروش واحدهای مورد نظر کرده است .
وی گفت: بلافاصله با هماهنگی مقام قضایی مکان هایی که احتمال تردد و حضور مالک در آن جا می رفت تحت نظر قرار گرفت تا اینکه با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی و مراقبت های شبانه روزی در نهایت متهم در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد .
وی اظهار کرد: متهم دستگیر شده در بازجویی های ماموران به صراحت اعتراف کرد که در سال 91 اقدام به ساخت چهار پروژه ساختمانی و پیش فروش واحد های آپارتمانی کرده است اما به دلیل اینکه در این مدت هزینه ساخت پروژه چندین برابر شده و وی قادر به تامین هزینه ها برای ساخت و پاسخگویی به تعهداتش نبود بنابراین تصمیم گرفته تا هر یک از واحد های پیش ساخته را به چند نفر بفروشد تا ضرر و زیان خود را جبران کند .
کامرانی صالح گفت: متهم با این شیوه تاکنون تعدادی از واحدهای آپارتمانی را به 32 نفر با مبالغ یک میلیارد و 100 میلیون ریال تا یک میلیارد و 300 میلیون ریال فروخته است و در مجموع 46 میلیارد ریال از بابت فروش واحدهای آپارتمانی کلاهبرداری کرده است .
2098/ 6155 خبرنگار: مریم صوفی ** انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.