نمی دانم شلمچه چه رمزی دارد، وقتی پای برهنه روی خاک شلمچه قدم گذاشتم، حس و حال آن را فهمیدم و دریافتم که واقعا کربلا را در شلمچه می توان حس کرد.
شلمچه حال دیگری دارد، حالی که همیشه با شنیدن آهنگ «یاد امام و شهدا»، سعید حدادیان وقتی اسم شلمچه می آمد، عجیب دلتنگم می کرد برای دیدنش که چونان تابلویی بر تارک ایران می درخشد.
زیبایی شلمچه را بسیاری از زائران با غروبش می شناسند و برخی افراد حتی نذر می کنند در سفرشان به جنوب، وقت غروب در شلمچه باشند.
این قطعه از خاک با جاذبه ای که دارد هر زائری را با شوق تمام و حسی غیر قابل توصیف به زیارتش می خواند، قطعه ای که وجب وجب آن متبرک به خون شهداست.
شهدا در هر وجب از خاک شلمچه با نثار جان خودشان از میهمانان دفاع کردند و جوانان با سفر به این قطعه از جنوب و یادمان های دیگر می توانند از نزدیک با محل شهادت و جانفشانی شهدا و سیره آن ها آشنا شوند.
در شلمچه شهدا چنان حماسه های بزرگی در عملیات هایی همچون عملیات کربلای 5 از خود نشان دادند که برای ملت های دیگر این حماسه ها شاید همچون افسانه باشد.
عملیات کربلای 5 پس از لو رفتن کربلای 4 در شلمچه رویداد مهمی در دفاع مقدس بود که اتفاق افتاد، عملیاتی که در آن هفت هزار و 651 رزمنده ایرانی به شهادت رسیدند که 400 نفر از آن ها از فرماندهان بودند و جا دارد این چنین تاریخ مهمی برای جوانان بازگو شود.
حضور شهید رهبر از شهدای رسانه درخط مقدم به‌قدری جدی بود که نه تنها به عنوان یک خبرنگار بلکه به‌عنوان یک منبع خبری موثق برای فرماندهان به شمار می‌رفت و چنین الگویی باید در برهه کنونی برای اهالی رسانه معرفی و شناسانده شود تا ضمن آشنایی آن ها با مناطق عملیاتی و شهدای رسانه، انگیزه ای نیز برای حضور در عرصه جنگ نرم آن ها باشد.
به راستی که روایت حماسه این خاک و این قطعه از بهشت چونان افسانه ای است که مردان آسمانی با نثار جان خود و گذشتن از همه بود و نبود و هستی شان برگ های زرینی را بر تاریخ دفاع مقدس نگاشتند که باور آن اگر همرزمانشان، این خاک و آثار به جا مانده نبود غیرممکن بود.
این ها واگویه های ابراهیم نوروزی فر بسیجی اهل قلم است که به تازگی با حضور در میان خیل عاشقان و راهیان نور در جنوب کشور از حس و حال مردمی می گوید که در خاکریزهای دفاع مقدس شهدا را فریاد می زدند.
او می گوید: با هیچ حس و حالی نمی شود توصیف کرد این همه عظمت و غرور وافتخارآفرینی جوانانی که با دست خالی از ناموس ، اسلام ، قرآن ، مردم و تمامیت ارضی ایران عزیز دفاع کردند و حماسه آفریدند.
نوروزی فر به خبرنگار ایرنا گفت: هیچ جایی مانند خاک شلمچه و مرزهای جنوب و غرب کشور، آنجاهایی که مردان با غیرت، ارزش های الهی و انسانیت را معنا کردند، پیدا نمی شود که نوروز دل را صیقل داد.
وی ادامه داد: تربت پاک شهیدان توتیای چشم هزاران عاشق و دلباخته ای است که با پای برهنه در دشت های خوزستان، جنوب و غرب ایران راهپیمایی می کنند تا به شهدا بگویند ما راهتان را ادامه می دهیم.
ناگفته های این بسیجی اهل اقلم از چند روز اقامت در شلمچه زیاد بود واین گوشه ای از توشه راهی بود که به زبان آورد و در قلمش توصیف کرد.
7410/ 6155خبرنگار:مژگان السادات سجادی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.