به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی اکبر ایمانی شامگاه دوشنبه در نشست ستاد نماز جمعه شهرستان فردیس افزود: نماز جمعه یک نماز حاکمیتی و حکومتی است که پیامبر اکرم(ص) و امیرالمومین(ع) به عنوان یک حاکم ،نماز جمعه اقامه می کردند و هر وقت حاکمی برای منطقه منصوب می شد مسئولیت امامت جمعه نیز برعهده می گرفت .
وی گفت: امام راحل این مسئولیت را دنبال کردند و در ادوار مختلف اسلامی این فریضه دارای جایگاه ویژه بوده است .
ایمانی افزود: نماز جمعه باید یک نقش اساسی در شهر دنبال کند.
وی اظهار داشت: امام(ره ) نماز جمعه را قرار گاه فرهنگی می دانستند و این مسئولیت بزرگی است، آنهایی که در نهاد نماز جمعه مشغول فعالیت هستند باید خود را با این مسئولیت تعریف کنند.
وی از نماز جمعه به عنوان سنگر هدایت، حفظ و دفاع از ارزش ها و طرح و تبیین سیاست ها و اصول انقلاب و نظام یاد کرد و افزود: نماز جمعه از شئون ولایت فقیه و رهبری جامعه اسلامی است.
وی با اشاره به نام گذاری شهرستان فردیس به نام شهر فاطمی و شهدای اقتدار ، بیان کرد: این شهر باید رنگ و بوی فاطمی داشته باشد و با این هدف به دنبال آن باشیم و مجموعه مسایل فرهنگی شهر را به این سمت و سو سوق دهیم.
وی از عوامل برپایی نماز جمعه شهرستان فردیس به ویژه نیروی انتظامی، پلیس راهور، شهرداری ها و دستگاه های امدادی که در این 15 سال و نیم در برپایی نماز جمعه زحمت کشیدند تقدیر و تشکر کرد.
امام جمعه شهرستان فردیس گفت: این شهرستان در یک مقطع حساسی قرار دارد با کمک همه فردیس به عنوان یک شهرستان شناخته شد و شورای شهر به تصویب شد و اردیبشهت ماه سال آینده انتخابات برگزار می شود.
وی ادامه داد: این در هم تنیدگی کرج و فردیس با هم داشتند شورای شهر فردیس مستقل و تمامی زیر مجموعه های شهرداری از هم جدا می شود.
7417/ 6155خبرنگار:منصورجمشیدی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.