به گزارش ایرنا، حجت الاسلام شمس الله فلاح روز یکشنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی فردیس در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، افزود: برخی از شهرداری ها نسبت به پرداخت سهم عوارض خود به کتابخانه ها کوتاهی می کنند و این کوتاهی باعث می شود تا در ارائه خدمات با مشکل مواجه شویم.
فلاح اظهار داشت: این کتابخانه ها به مردم خدمات ارائه می دهند، نیم درصد شهرداری حق قانونی کتابخانه ها است و باید به توسعه کتابخانه ها کمک شود.
مدیر کل کتابخانه های استان البرز گفت: کتابخانه ها نهادعمومی غیر دولتی است درآمد، حقوق کارکنان، هزینه های جاری و نگهداری از کتابخانه ها از محل نیم درصد تامین می شود.
فلاح افزود: دو قطعه زمین هر کدام به متراژ هزار متر از سوی شهرداری مشکین دشت برای احداث کتابخانه برای این شهر به نهاد کتابخانه ها واگذار شده است البته کار نهاد کتابخانه ساختن کتابخانه نیست چون پولی ندارد.
وی ادامه داد: زمین برای احداث کتابخانه ها اختصاص دادند تا با کمک خیرین در استان و از طریق تملک دارایی بتوانیم این زمین ها را بسازیم وگرنه نهاد کتابخانه ها خود نهادی است که درآمدی ندارد.
فلاح اظهار داشت: زمین ها در کریم آباد و شهرک بعثت مشکین دشت قرار دارند که امیدوارم با حضور مجمع خیرین کتابخانه سازدر فردیس تاسیس شده است کارها پیگیری شود.
وی افزود: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی نیازمند حمایت مسئولان و شهرداری ها هستیم و اگر نیم درصد عوارض به طور کامل و مستمر پرداخت شود قادر خواهیم بود بسیاری از مشکلات این بخش را برطرف کرده و طرح های توسعه را اجرا کنیم.
وی به ضعیف بودن زیرساختهای شهرستان فردیس اشاره کرد، بیان کرد: در فردیس نیازمند کار جهادی و عملیاتی تر است.
فلاح گفت: ایجاد و توسعه قرائت خانه ها از سوی شهرداری ها باید مورد توجه قرار گیرد زیرا جوانان برای مطالعه دانشگاهی مکانی برای قرائت خانه ندارند از اینرو به کتابخانه ها روی می آورند.
احداث 5 صندوق جمع آوری کتاب های اهدائی از سوی شهرداری مشکین دشت،نشست با حضور نخبگان،کتابخانه ها و شهرداری برای جمع آوری طررح تفکیکی زباله از مبداء،تعیین تکلیف زمین ها با حضورنماینده حقوقی نهاد کتابخانه های کشور،شهرداری وشورای شهر مشکین دشت،مدیرکل کتابخانه های استان و فرماندار فردیس از جمله مصوبات این جلسه بود.
7413/1535خبرنگار:معصومه مهتاب**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.