22 اسفند سالروز تشکیل بنیاد شهید به فرمان حضرت امام خمینی (ره) به عنوان روز شهید نامگذاری شده و این روز بیانگر تجلیل و تکریم شایسته خانواده معظم شهدا، ایثارگران و آزادگان در همه ایام سال است زیرا انقلاب اسلامی، امنیت خود را مدیون ایثار و جانفشانی آنان می داند.
در آستانه سال نو و دگرگونی طبیعت باید گرامی بداریم یاد شهیدانی که به معنای واقعی خداوند احوالشان را متحول کرد، قلوبشان را از هر چه غیرخدا پاک کرد، به واسطه همین بال پریدن به آنان عطا کرد که تا خدا پر کشیدند.
شهدا به واسطه نعمت های خدادادی مسرور و خوشحالند و این شادمانی را با دیگران که به آنها ملحق می شوند، تکمیل می کنند و مایلند که به آنها بشارت داده شود که ترس و اندوهی به خود راه ندهند، زیرا جایگاه رفیعی دارند.
حضرت زهرا(س) نیز حلقه اتصال پیامبران و امامان معصوم (ع) است. اگر فاطمه نبود از امامت و پیامبری نیز خبری نبود، حضرت فاطمه(س) نخستین مدافع ولایت به شمار می آید و نماد ایثار، عفاف و ولایتمداری است که همواره باید الگوی حق طلبان باشد.
شهیدان انقلاب اسلامی نیز با تاسی به مادر خود گام در مسیر حمایت از ولایت با جان و مال خود نهادند و پاداش و اجر والای این ایثارگری، افتخار فرزندی ماه عالمین است و به طور قطع شهیدان ما از سوی نخستین مدافع ولایت، فرزند خطاب می شوند.
حال و هوای شهیدان در شب های عملیات نیز رنگ و بوی فاطمی داشت و با مدد گرفتن از مادر، فتح الفتوح می آفریدند و همواره نام زهرای مرضیه (س) دل و جانشان را جلا می داد و آماده عروجشان می کرد. سربند یا زهرا (س) به سر می بستند و دغدغه دین و وطن داشتند.
حقیقت از فاطمه منجلی شد و شریعت بر نبی به واسطه زهرای اطهر (س) شد، زهراست معنی کوثر و یاسین و توحید، زهرا (س) زهره رخشنده و ماه افروزنده ای است که شعاعی از انوار تابنده او شهیدان هستند.
گرچه قدر مادر شهیدان در زمان حیاتشان شناخته نشد و در این عالم قدر و جاه ایشان نهان ماند، اما روز محشر جلوه گاه فاطمی است و وقتی ندای این الفاطمیون شنیده شود، شهیدان هستند که پاسخ می دهند، نحن الفاطمیون.
نگذاریم قدر و منزلت شهیدان فراموش شود. یاد آنان همیشه در دل های ما باید جا داشته باشد، زیرا اگر در مسیر شهیدان حرکت کنیم، کاری فاطمی کرده ایم.
1535/6155خبرنگار:نوشین طهماسبی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.