به گزارش ایرنا ،طرح زیست محیطی ' مسیر سبز – ساحل پاک' چند سالی است طی تفاهم نامه ای بین محیط زیست و استانداری ها در دستور کار قرار گرفته است که در ایام نوروز و پس از آن همگام با زیباسازی طبیعت بامشارکت مردم انجام می شود.
جاده های کرج – چالوس و آزاد راه کرج - قزوین به عنوان جاده های گردشگری و پرتردد از جمله موضوعات مهم و مورد بررسی در اجرای این طرح هستند که درا جرای آن تلاش می شود تا هرچه بیشتر با پاکسازی آنها در مسیر تحول طبیعت همسو با فصل بهار شوند.
پاکسازی حاشیه رودخانه کرج و جاده چالوس، برخورد قانونی با خودروهای تخلیه کننده زباله یا نخاله درحاشیه جاده ها، برخورد با پرتاب زباله ازخودروها درمحیط زیست، تهیه و توزیع کیسه های زباله در مسیرتفرجگاه ها و اماکن گردشگری ، نصب سطل زباله در پارکینگ ها، تهیه و نصب بنرهای اطلاع رسانی طرح در محورهای ارتباطی و محدوده شهرها از جمله مباحثی بود که ازسوی حاضران دراین نشست مورد تاکید قرار گرفت .
تهیه و توزیع بسته های آموزشی با کیفیت در محل ایستگاه های ورودی مسافران ، ایجاد جنبش عمومی واحدهای پذیرایی بین راهی مبنی بر اطلاع رسانی رعایت نکات بهداشتی ، تامین نیروی لازم و ترویج فرهنگ امربه معروف و نهی از تخریب محیط زیست نیز با حضور فعالان زیست محیطی و دستگاه های اجرایی متولی دراین امر بحث شد .
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری کرج نیز دراین نشست گفت: یکی از موضوعات مورد توجه درا جرای طرح'مسیر سبز – ساحل پاک' اطلاع رسانی به عموم مردم برای اجرای آن است.
مجتبی اسکندری افزود: دستگاه های اجرایی متولی اجرای این طرح با ارائه گزارش عملکرد باید در پیشبرد اهداف آن هرچه بیشتر اقدام کنند.
وی ادامه داد: مدیریت پسماند از آمادگی لازم برای اجرای آن برخوردار است و از هیچ تلاشی دراین زمینه دریغ نخواهد داشت.
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری کرج خاطرنشان کرد: جنگلکاری در 400هکتارازاراضی کلانشهر کرج از اقدامات موثری است که هرچه بیشتر باید توسعه یابد.
با توجه به اینکه روزانه بالغ بر هزار و 500 تن زباله از شهر کرج و شهرهای اقماری در مرکز حلقه دره دفن می شود، پذیرش و دفن پسماندهای شهری از ضروری ترین مواردی است که باید به صورت مدرن انجام شود.
مدیرکل محیط زیست استان البرز نیز اظهار کرد: متاسفانه امکانات و زیرساخت های لازم برای مدیریت زباله نداریم و این امر چهره نامنظمی را ایجاد کرده است که براساس تفاهم نامه بین محیط زیست و استانداری البرز درایام نوروز پاکسازی مسیرهای پرتردد و مسیرهایی که به استانهای شمالی منتهی می شود در قالب این طرح مد نظر قرار گرفته است .
حسین محمدی افزود:امروز در نشست کارگروه پسماند البرز باید پیشنهادات لازم برای اجرایی شدن هرچه بهتراین طرح را ارائه داد و با توجه به روزهای پایانی سال لازم است اقدامات موثر دراین زمینه نهایی شود .
وی ادامه داد: براساس هماهنگی ها با شهرداری ، سازمان پارکها و راه و شهرسازی از آمادگی لازم برای اجرای آن برخوردار شده ایم و لازم است هرچه سریعتر با همکاری بیش از پیش دستگاه های اجرایی نسبت به انجام آن اقدام کرد .
8029/ 6155خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده:محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.