به گزارش ایرنا، حامد فرضی عصر روز سه شنبه در سومین روز از هفته منابع طبیعی در شورای حفظ حقوق بیت المال که در مرکز آموزشی دکتر جوانشیر سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور واقع در محمدشهرکرج برگزار شد، افزود:از این میزان 350 هکتار سال گذشته و 250 هکتار در سال جاری به بیت المال بازگشت .
وی اظهار داشت: تکالیف منابع طبیعی دارای 4 رکن اصلی حفاظت، توسعه، بهره برداری واحیاء است که اولین رکن این سازمان حفاظت است و زمانی تحقق می یابد که تمام عوامل دست اندرکار موثر در این بخش بتوانند به وظایفشان جامه عمل بپوشانند.
فرضی با بیان اینکه البرز دررفع تصرف از اراضی جزو استان های برتر کشور است، اظهار داشت: این فعالیت های مناسب را در شرایطی شاهد هستیم که از لحاظ تعداد نیروهای حفاظتی با کمبود مواجه بوده بطوریکه فقط 25 نیروی حفاظتی در شرایطی سخت و دشوار و با امکاناتی محدود مشغول حفاظت از عرصه ها هستند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با بیان اینکه این تعداد نیرو کار حفاظت از 440 هکتار از عرصه های ملی را برعهده دارند، گفت: بخشی از این عرصه ها،دشت بوده ولی بخشی زیادی از عرصه ها کوهستانی است که حفاظت از این عرصه ها بسیار سخت و دشوار است.
وی افزود: یکی از اقدامات مناسب نیروهای حفاظتی کنترل دام است بطوریکه در سال جاری 60 هزار واحد دامی مازاد از عرصه های مرتعی استان خارج شدند.
فرضی برخورد با قاچاقچیان چوب را یکی دیگر از اقدامات حفاظتی برشمرد و اظهار داشت: بخش زیادی از عرصه های ملی استان را عرصه های بیابانی تشکیل می دهند که در این عرصه ها اقدام به ایجاد جنگل های دست کاشت و تاغ زار کرده ایم که موجب طمع قاچاقچیان چوب می شود.
وی گفت: حضور به موقع همکاران با برخورد با قاچاقچیان و اقدام مناسب دادگستری شهرستان های نظرآباد و اشتهارد بسیار موثربوده است.
این نشست با حضور قضات دادگستری استان البرز برگزار شد.
6156/ 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.