به گزارش ایرنا، مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج در آئین افتتاح این نمایشگاه گفت: مسئولیت پذیری ، مساله یابی و حل مساله و افزایش اعتماد به نفس از اهداف مهم جشنواره جابربن حیان است.
عبدالکریم رستمی ضمن تشریح اهداف جشنواره جابربن حیان اظهار کرد: در سند تحول بنیادین و در ساحت های شش گانه به تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان تاکید شده است.
وی با اشاره به ارکان آموختن در آموزش و پرورش یاد آور شد: آموختن برای دانستن، بکار بستن زیستن و با دیگران زیستن از اهداف مهم آموزش و پرورش است که جشنواره جابربن حیان در رسیدن به این اهداف دانش آموزان را یاری می کند.
مدیرآموزش و پرورش ناحیه3کرج تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه جابربن حیان فرصت مناسبی برای ایجاد روحیه تحقیق، پژوهش و بکارگیری یافته های علمی در زندگی روزمره دانش آموزان است و باعث تشویق دانش آموزان در تحقیقات بیشتر و دخیل نمودن تحقیق و پژوهش در برنامه های آنان می شود.
رستمی اضافه کرد: درهفتمین جشنواره جابربن حیان تعداد 270 اثر دانش آموزی از آموزشگاه به مدت 3 روز برای بازدید عموم به ویژه دانش آموزان و معلمان در مدرسه قدس واقع در میانجاده کرج به نمایش گذاشته شده است.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش استان البرز نیز در این آئین گفت:جشنواره جابربن حیان می تواند به عنوان ابزار بسیار قوی در خدمت تعلیم و تربیت به معنای واقعی باشد.
جعفر مقیمی بیان کرد: در راستای اسناد فرا دستی تبدیل دانستنی ها به فعلیت از اهداف جشنواره جابربن حیان است که در آن دانش آموزان در موفقیت های مختلف آنچه را آموختن به عمل تبدیل می کنند.
وی یاد آور شد: شناخت استعدادها و توانمندی ها ،ارتباط باخلق وارتباط با خداوند بزرگ از اصول ارتباطی جشنواره جابربن حیان است.
وی با اشاره به اینکه پروژه های علمی میل به یادگیری را دردانش آموزان تقویت می کند خاطرنشا ن شد: جشنواره جابربن حیان می تواند به عنوان ابزار بسیار قوی در خدمت تعلیم و تربیت به معنای واقعی باشد.
وی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه جابربن حیان بسـتری برای ارتباط دو سویه معلمان و دانش آموزان با گروه های آموزشی در طـول سـال تحصـیلی فراهم می کند تا از رهگذر این تعامل فرصت انتقال پیام برای هر دو طرف ایجاد شود.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.