به گزارش ایرنا، دبیرستان 12 کلاسه فاتحی در زمینی به مساحت 1700 متر و زیر بنای 1125 متر مربع با صرف 12 میلیارد ریال ساخته شده است.
این دبیرستان دارای سالن همایش، نمازخانه ، سریداری وبخش اداری است که تمام هزینه ساخت و تجهیز آن توسط این خیر نیک اندیش تامین شد.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز در این آئین گفت: مدرسه سازی در ردیف مهمترین امور اجتماعی قرار دارد.
خسرو ساکی اظهار کرد: تعلیم و تربیت از آغاز وجه تمایز انسان با سایر موجودات است، آنچه که انسان را به اشرف مخلوقات تبدیل کرده آن اختیاری است که خدا به انسان داده و این اختیار در تعلیم و تربیت شکوفا می شود .
وی بیان کرد: زمانی اختیار انسان تبدیل به انتخاب می شود که راه درست انتخاب کردن را بیاموزد که این مهم از طریق تعلیم و تربیت محقق می شود.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه امروزه در کشورها بالاترین سهم از بودجه را آموزش و پرورش می برد، خاطر نشان شد: در برخی از کشورها بعد از بودجه های دفاعی ، بودجه آموزش و پرورش قرار دارد و در بین همه ی اموری که برای اداره ی مطلوب جامعه نیاز است آموزش و پرورش در صدر است .
ساکی گفت: آموزش و پرورش زیر ساخت و زیر بناست زیرا مهم ترین رکن توسعه پایدار جوامع را تشکیل می دهد.
وی در ادامه به خیرین مدرسه ساز که از الطاف الهی بهره مند شده اند تبریک گفت و یاد آور شد: خداوند به این عزیزان علاوه بر توان مالی توان فکری هم داده، یعنی فقط خداوند به لحاظ مالی نعمت نداده بلکه نعمت درست اندیشیدن و درست انتخاب کردن نیز به آنان عطا کرده که از آن نعمت اولی خیلی گرانقدر تر است .
معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه شهرستان کرج نیز در این آئین گفت : در جوامعی که مسئولین آن در صدد هستند و تلاش می کنند از مشارکت مردم در اداره جامعه استفاده کنند آن جوامع از اهمیت و آرامش بیشتری برخوردار ند.
علی قنبر زمانی بیان کرد: جوامعی که مسئولان با مردم و مشارکت جویی مردم قهر هستند صد در صد مسائل و مشکلات عدیده ای بر آنان وارد می شود.
رئیس مجمع خیرین استان البرز هم در این آئین به اهمیت ساخت مدرسه سازی در کشور و نقش خیرین در این اقدام خداپسندانه پرداخت و افزود: خیرین نیک اندیش با ساخت فضاهای آموزشی به خصوص در مناطق کم برخوردار و محروم به کمک دولت آمده اند.
محمد رضا اسپرورین یاد آور شد: لذت خیر بودن به قدری شیرین است که خیرین بزرگواری چون خیر این مدرسه دخترانه آن را حس و تجربه کرده است .وی تاکید کرد: استان البرز در بخش فضای آموزشی نیاز به همت و نگاه معنوی و زیبای خیرین نیک اندیش دارد.
دراین آئین از خیر مدرسه ساز و خانواده بزرگوارش تقدیر شد.
2819/ 6155 خبر نگار: مهین مالمیر انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.