به گزارش ایرنا، احمد فاضلیان روز یکشنبه درنشست اجرای آیین نامه مراقبت بعد از درمان معتادان در دادگستری البرز، افزود: اگر بتوانیم هماهنگی بین دستگاه ها را ایجاد کنیم خیلی از مشکلات استان برطرف و مرتفع خواهد شد.
وی اضافه کرد: قوانین، دستور العمل ها و آئین نامه های بسیار خوبی داریم، اما در مرحله اجرا دچار مشکل هستیم و کارها بر روی زمین می ماند.
فاضلیان ادامه داد: در موضوع ماده 16 بارها و بارها گفته ایم که نیاز است تمامی دستگاه های اجرایی پای کار بیایند و یک مرکز مجهز و بزرگی به این منظور با همکاری تمام ارگان ها و نهادها احداث شود.
وی گفت: اگر قرار است بار تنها بر دوش یک سازمان باشد راه به جایی نخواهیم برد و قاعدتا با مشکل مواجه خواهیم شد.
رییس کل دادگستری البرز در ادامه با اشاره به قرار گرفتن البرز به عنوان استان پایلوت برای اجرای طرح دادگاه درمان مدار، بیان داشت: طرح علمی و کارشناسی شده بسیار خوبی است اما یکی از اشکالات این طرح این است که در آن نقش شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدرکم رنگ دیده شده است و بار اساسی بر دوش بهزیستی و دادگستری است.
معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز نیز گفت: یکی از برنامه های معاونت اجتماعی در سطح کلان و استان عملیاتی کردن ماده 16 است.
علی جوهری افزود: قانون مبارزه با مواد مخدر و آئین نامه مراقبت بعد از خروج که در این آئین نامه ذکر شده و اینکه یک نگاه بازشناسی به این موضوع داشته باشیم از موضوعات برگزاری این جلسه بوده است.
وی ادامه داد: انتظار نباید داشته باشیم که با ماده 16 کلیه مشکلات جامعه را حل کنیم چرا که مسایل اجتماعی چند عاملی و نیاز همکاری بین بخشی تمامی دستگاهها می باشند.
7414/1535خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.