ابراهیم طاهرنژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در این استان 206 جانبازان بالای 70 درصد، 527 جانبازان بین 50 تا 69 درصد، 3 هزار و 635 جانبازان 25 تا 49 درصد و 6 هزار و 212 جانباز زیر 25 درصد زندگی می کنید و تعداد 3 هزار نفر از ایثارگران کشور متقاضی انتقال پرونده خود به استان البرز هستند.
وی با اشاره به اینکه حداقل 3 هزار تحصیل کرده ی شاهد و ایثارگر بیکار در این استان زندگی می کنند، گفت: یکی از مهم ترین مشکل جوانان استان مشکل اشتغال است که خانواده ایثارگران نیز درگیر این موضوع هستند.
وی اظهار داشت: بر اساس قانون بایستی حداقل 25 تا 30 درصد ظرفیت جذب و اشتغال در دستگاه های اجرایی به ایثارگران اختصاص یابد که همواره از مسئولین اجرایی می خواهیم تا به این مهم اهمیت خاصی بدهند.
وی گفت: اهمیت به این موضوع به عنوان وظیفه ذاتی هر ایرانی است زیرا ایثارگران نیاز به ترحم ما ندارند و ما منت پذیر آن ها هستیم و دغدغه ی خانواده ی شهدا و جانبازان باید دغدغه ی تمام مسئولان باشد.
طاهر نژاد بیان داشت: باید از فرهنگ والای ایثار و شهادت و خون های پاک ریخته شده حفظ و حراست شود تا این خون ها پایمال نشود زیرا ما هر چه که داریم از ایثارگری های آنان است.
**اجرای طرح پایش سلامت
وی یکی از اقدامات در جهت تکریم والدین شهدا و جانبازان را اجرای طرح پایش سلامت برای این افراد دانست و افزود: این طرح ویژه تمام ایثارگرانی است که به دلیل بیماری و سالمندی و حوادث مختلف دچار بیماری های خاص شده اند و یا نیاز به همراه و کمک دارند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز ادامه داد: در اجرای این طرح ویزیت رایگان و مرتب به صورت پایش سلامت توسط پزشکان انجام می شود.
وی گفت: در اجرای این طرح 30 پزشک با ما همکاری دارند که حداقل به 2 هزار نفر به صورت هفتگی و یا ماهانه عیادت می کنند.
**ساماندهی 70 درصد از گلزارهای شهدای استان
طاهر نژاد در ادامه با اشاره به وجود 154 گلزار شهید در استان البرز، افزود: از این تعداد 70 درصد ساماندهی شده اند ولی یکی از آن ها که بزرگترین گلزار در استان و چهارمین گلزار بزرگ شهدا در کشور است (امامزاده محمد 'ع') هنوز ساماندهی نشده است.
وی اظهار داشت: برای این گلزار شهدای این امامزاده نیز تصمیمات نهایی برای ساماندهی با مشارکت بنیاد شهید، شهرداری، فرمانداری و سپاه انجام گرفته و پیش بینی می شود که ساماندهی آن به زودی آغاز شود.
6156/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی**پردازشگر:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.