به گزارش ایرنا، محمود مظفر روز یکشنبه در همایش مدیریت ترویج فرهنگ نماز برای اجرای طرح مبین که در سالن امام علی (ع ) برگزار شد، افزود: تحقیقات انجام‌ شده نشان می‌ دهد که با وجود نماز خواندن 75 درصد جوانان و نوجوانان ایران توجه به نماز صبح کم رنگ تر است و ما در ستاد اقامه نماز تلاش می ‌کنیم تا نماز را در همه قشرها و ظرفیت ‌ها گسترش دهیم.
وی افزود: از سطحی نگری نسبت به نماز باید پرهیز شود و در این راه باید علم و شناخت مردم به ویژه دانش آموزان نسبت به نماز و نقش آن در کاهش آسیب ها ی اجتماعی کاهش یابد.
وی اظهار کرد: سستی و کاهلی در برپایی نماز را باید کنار گذاشت که این حرکت تحول آفرین را باید از مدارس شروع کنیم تا نماز در دانش آموزان در دو محیط خانه و مدرسه نه تنها ترویج شود بلکه به صورت یک نیاز درونی در آید.
وی بیان کرد: نماز در زندگی ما نقشی مهم و اساسی دارد که کمرنگ شدن آن در زندگی فردی و اجتماعی تاثیر می گذارد.
مظفر مهم‌ترین دلیل کم‌ توجهی به نماز را نبود امکانات کافی دانست و خاطرنشان شد: ریشه مشکلات حوزه نماز را می توان در سه عامل شناخت سطحی نسبت به نماز، استمرار نداشتن اقامه نماز و اعتقاد نداشتن به اثرات نماز در زندگی فردی و اجتماعی جستجو کرد.
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به نقش مهم معلمان در آموزش و هدایت دانش ‌آموزان به سوی نماز یاد آور شد: باید از همه امکانات موجود برای انتقال فریضه نماز در بین دانش آموزان با به وجود آوردن حساسیت و گرایش بیشتر آنها استفاده کنیم.
مظفر اضافه کرد: خانواده ها باید فرزندان خود را برای گام نهادن در مسیر ارتقاء سطح دینی خود تشویق کرده و در این راه آن ها را نیز همراهی کنند.
وی تاکید کرد: هدف ما در ستاد اقامه نماز توجه جدی به گسترش این فرهنگ در بین اقشار مختلف مردم با به کار گیری تمام ظرفیت ها است زیرا توجه به نماز آثار مثبتی در جامعه از جمله کاهش آسیب های اجتماعی را در پی دارد.
در این همایش 250 نفر از مدیران و کارشناسان قرآن و عترت مدارس البرز حضور شرکت کردند. البرز 437 هزار دانش آموز و 25 هزار معلم دارد.
2819/1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.