به گزارش ایرنا، حامد فرضی روز یکشنبه در آیین درختکاری که به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی در دهکده تفریحی آتشگاه انجام شد، افزود: شهرستان های نظرآباد و کرج از کانون های اصلی ریزگرد هستند که تا پیش از سفر رئیس جمهوری به البرز اعتباری نداشت اما از محل پروژه کنارگذر جنوبی 500هکتار بیابان زدایی صورت گرفت و 1000 هکتار نیز در دست بررسی است.
وی در ادامه به وضعیت عرصه های طبیعی و ملی استان اشاره کرد و اظهار داشت: 84 درصد از عرصه های استان را عرصه های ملی و منابع طبیعی تشکیل می دهند که این بخش با کمترین نیرو و بودجه در حال حراست و حفاظت از این عرصه ها است.
وی با بیان اینکه در سال 95 کمترین تصرفات در عرصه های ملی صورت گرفته، گفت: از ابتدای سال 95 به واسطه اولویت اصلی منابع طبیعی در راستای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی با همکاری دستگاه قضایی 250 هکتار از اراضی ملی آزاد و برای 150 هکتار از این عرصه ها پرونده قضایی تشکیل شد.
فرضی با اشاره به اینکه 2 سال اخیر هزار هکتار از عرصه های ملی استان جنگل کاری شده، افزود: یکی از راه های اصلی برون رفت از معضل گرد و غبار و ریزگردها توسعه ی جنگل ها و فضای سبز است.
وی در ادامه با بیان اینکه اصحاب رسانه و خبرنگاران بهترین یاوران منابع طبیعی برای تشویق مردم به همکاری با این بخش هستند، گفت: در استان البرز 25 هزار همیار طبیعت فعال هستند که البرز در جذب همیاران طبیعت در سطح کشور پیشرو است.

***ساخت 5 هزار درخت با نام 5 هزار شهید استان
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در ادامه با اشاره به اینکه استان البرز 5 هزار شهید را تقدیم انقلاب و کشور کرده، افزود: اگر با نام و یاد هر شهید یک درخت کاشته شود برکات آن را در استان شاهد خواهیم بود.
وی اظهار داشت: این اقدام در بوستان های روستایی انجام شده است و همچنان شاهد گسترش بوستان های روستایی برای ساماندهی گردشگران و افزایش سرانه ی فضای سبز در سطح روستاها هستیم.
هر ساله 21-15 اسفند ماه به نام هفته درختکاری و منابع طبیعی نامگذاری شده است.
7410/1535خبرنگار: مژگان السادات سجادی**پردازشگر:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.