حجت الاسلام والمسلمین سید عباس مسعودی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال جاری با عنوان اقتصاد مقاومتی و تولید ملی رقم خورد و امیدواریم با این نامگذاری در خدمت صنایع دستی و کارخانجات خود باشیم و از تولیدات داخلی خودمان به نحو مطلوب حمایت کنیم.
وی با بیان اینکه برای حمایت از اقتصاد داخلی باید از تولیدات داخلی استفاده کرد، اظهار داشت: برای این منظور باید تولیدات مختلف را داشته باشیم ولی علیرغم این موضوع زمان خرید و تهیه لوازم مورد نیاز از برندهای خارجی خریداری می کنیم که موجب کاهش تولیدات داخلی و افزایش بیکاری در کشور می شود.
وی با بیان اینکه کسانی که غمخوار کشور و دلسوز آیندگان باشند یکی از برنامه ها حمایت از تولیدات داخلی است، گفت: بایستی طبق فرموده ی مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان بر حمایت از تولید داخلی، سعی کنیم از برندهای داخلی استفاده کنیم.
مسعودی ادامه داد: این امر چند مزیت برای کشور دارد که اولا اینکه حمایت از جامعه تولید کننده کشور شده و دیگر اینکه آنان را تشویق می کنیم به سمت استاندارد سازی که اگر اجناس خوب داخلی خریداری شود، تولیدکنندگان کشورمان نیز سعی می کنند حداقل خودشان را به استانداردهای بین المللی هماهنگ کنند و اجناس با کیفیت تولید کنند.
وی افزود: مزیت دیگر اینکه چرخه اقتصاد داخلی کشور از سرعت بهتر و بیشتری برخوردار می شود و رونق می گیرد و ثمره تمام آن ها این است که جوانان ما با برخورداری از سطح علمی بالا دیگر دغدغه ای بابت اشتغال ندارند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز بیان داشت: اگر همه ی مردم کمک کنند و دست به دست هم دهند و با بهره گیری از عرق ملی سعی کنند از اجناس تولید داخل تهیه کنند از تولید ملی حمایت شده است.
وی بعضی از بهانه ها برای خرید کالای خارجی را همچون کیفیت اجناس به جا دانست و گفت: ولی اگر به سراغ اجناس خارجی برویم یکی از سبب سازان مشکلات اقتصادی در کشور خواهیم بود ، زیرا در بعضی از جهات کیفیت و ظاهر این اجناس شاید بهتر باشد ولی باید بدانیم با خرید این اجناس از چه کسانی حمایت می کنیم.
مسعودی اضافه کرد: با خرید این اجناس از کسانی که منافع تولیدشان را صرف برهم ریختن و جنگ در کشورهای اسلامی و اختلاف در این کشورها می کنند، حمایت می کنیم و با حمایتی که ما به صورت غیر مستقیم از سرمایه های آنان داریم کمک می کنیم به آنان تا وضعیت کشورهای اسلامی را به هم بریزند و با ایجاد اختلاف به ماندگاری حکومت خودشان تاکید داشته باشند.
وی افزود: جدا از تمام این مسایل اگر ما عرق ملی داشته باشیم و دلسوز کشورمان باشیم باید بدانیم باید روی پا خودمان بایستیم سعی می کنیم که از این اجناس داخلی خریداری کنیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز تصریح کرد: حتی بعضی از سفرای کشورهای خارجی وقتی به ایران سفر می کنند برای خرید سعی می کنند اجناسی را خریداری کنند که ساخته ی کشور خودشان باشند که نشان دهنده ی آن است که در خارج از کشور هم به اجناس داخلی خودشان اهمیت می دهند.
وی یادآور شد: ما هم برای اینکه از حوزه ی اقتصادمان پشتیبانی کنیم و رونق خوبی را در سراسر کشور شاهد باشیم و در انتها به استانداردسازی اجناسمان منتهی شود، تشویق تولیدکنندگان بهترین راه حمایت از تولیدات داخلی است تا اقتصادی پویا را به زودی در سطح کشور شاهد باشیم.
6156/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی**پردازشگر:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.