مراد مالمیر روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی 96-95 طرح توزیع شیر در این استان برای 447 هزار دانش آموز و معلم آغاز شد.
وی اظهار کرد: البرز اولین استان کشور است که همزمان با شروع سال تحصیلی اقدام به اجرای طرح توزیع شیر در مدارس شهری و روستایی کرده است.
وی بیان کرد: برای تامین و توزیع شیر مدار در البرز 40 میلیارد ریال اعتبار از سوی وزات آموزش و پرورش به این استان اختصاص یافته است.
معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه تا پایان اسفند ماه 27 نوبت شیر در بین دانش آموزان مدارس این استان توزیع می شود.
مالمیر یاد آور شد: به منظور نظارت بر روند کمی و کیفی این طرح کارگروه تخصصی توزیع شیر در این استان فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی در ادامه به وظایف کاری - اجرایی اعضای این کارگروه پرداخت و خاطرنشان شد: به رغم چرخه مناسب توزیع شیر با هدف برخوردار شدن دانش آموزان از یک میان وعده غذایی مفید، اعضای این کارگروه موظف به بازدید میدانی از مدارس شده اند.
وی گفت: اعضای این کارگروه در راستای ساماندهی و نظارت مستمر بر روند توزیع شیر از جمله رعایت نکات بهداشتی و استاندارد اقدام به بازدید میدانی و نمونه گیری می کنند.
معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش البرز اضافه کرد: کارشناسان اداره های بهداشت و استاندارد مسئولیت بررسی و نمونه گیری سلامت از شیر مدارس را در کنار سایر اعضاء بر عهده دارند.
مالمیر گفت: شیر در مدارس البرز در هر هفته در سه نوبت در بسته بندی های شیر پاستوریزه و استریلزه توزیع می شود.
وی به اهمیت برنامه شیر در مدارس با هدف فرهنگ سازی مصرف شیر و لبنیات در سبد مصرفی خانواده اشاره کرد و یاد آور شد: یکی از برنامه های ارزشمند کشور در حوزه تعلیم و تربیت است تا دانش آموزان از این غذای سالم بهره مند شوند.
وی تاکید کرد: توزیع شیر تازه در بین دانش آموزان یکی از محورهای مهم چرخه توزیع شیر در مدارس این استان را تشکیل می دهد و همواره تاکید بر مصرف شیر در داخل مدرسه داریم.
البرز 437 هزار دانش آموز و 25 هزار معلم دارد.
2819/ 6155خبرنگار: مهین مالمیر انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.