حسن مهرانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: خیرین نیک اندیش در تلاشی خداپسندانه در این راه نیک در ایران اسلامی از جمله در البرز فعالیت می کنند.
وی با اشاره به اینکه می توان از امام خمینی (ره) به عنوان اولین خیر مدرسه ساز کشور پس از انقلاب می توان نام برد اظهار کرد: معمار کبیر انقلاب اسلامی در امر مدرسه سازی رویکرد ویژه ای داشتند و می خواستند که در جای جای کشور ایران مدرسه ساخته شود.
وی بیان کرد: 500 خیر عضو مجمع خیرین مدرسه ساز البرز هستند که تا کنون نقش مهمی در ساخت و آماده سازی مدارس این استان مهاجر پذیر داشته اند.
وی در ادامه به ساخت نیمی از مدارس ساخته شده طی سال های اخیر در البرز توسط خیرین نیک اندیش اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون 35 درصد مدارس موجود در کشور با همت خیرین احداث شده است.
مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز تصریح کرد: با توجه به کمبود فضای آموزشی و تراکم بالای آمار دانش آموزی در کلاس های درس نیاز به مشارکت مردم در احداث پروژه های مدرسه سازی به ویژه در مناطق مهاجر پذیر و کم برخوردار این استان هستیم.
مهرانی اضافه کرد: مدرسه کارگاه انسان سازی است زیرا ارتقاء امکانات آموزشی بر کیفیت آموزش تاثیرگذار است به همین دلیل وجود فضاهای مناسب آموزشی عامل موثری در یادگیری بهتر دانش آموزان دارد.
وی بیان کرد: خیران استان، انسان های متعهدی هستند که با وجود مشکلات و رکود اقتصادی هیچ گاه این عرصه را رها نکرده اند.
این مسئول ادامه داد: در نواحی و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش البرز مجمع خیرین مدرسه ساز فعال هستند.
البرز 437 هزار دانش آموز و 25 هزار معلم دارد.
2819/1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.