به گزارش ایرنا، مسعود مهران نیا روز شنبه در همایش استانی مربیان تربیتی که در سالن امام علی (ع) برگزار شد افزود: سرفصل دوم را سند تحول بنیادین تشکیل می دهدکه در دولت یازدهم تدوین شده که فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزش‌و پروش در قالب آن شکل می‌گیرد.
وی با اشاره به اجرای برنامه ها و فعالیت های متنوع تربیتی در مدارس خاطر نشان شد: مدرسه محور بودن ، فراگیری و اثرگذاری برنامه‌ها،مشارکت‌پذیری و مشارکت‌جویی از جمله شاخص های مهمی است که مربیان تربیتی در مدارس باید به آن توجه کنند.
وی بیان کرد: جوانان توانایی نقش پذیری را دارند و امیدواریم مربیان ما به قدری توانمند باشند که بر حاشیه‌ها غلبه کنند و دانش‌آموزانی تربیت کنند که در مسیر حیات طیبه قدم بردارند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: مربیان تربیتی سفیران امید و هدایتگر دانش آموزان به حیات طیبه هستند.
مهران نیا از امور تربیتی بعنوان نهادی نام برد که با مهندسی شهیدان رجایی و باهنر در ایران اسلامی تاسیس شد که تاکنون ثمرات بسیار ارزشمندی از جمله هدایت و رهبری نسل جوان در دوران 8سال دفاع مقدس، فضاسازی فرهنگی برای دفاع از ارزش های انقلاب در مدارس، ترویج فرهنگ انسان سازی برای تصدی مدیریت های آینده کشور، تحکیم سازه های معنوی خانواده ها، مقابله با توطئه های فرهنگی استکبار را در پی داشته است.
وی تصریح کرد: بی شک استمرار و بقای هر جامعه مستلزم آن است که مجموعه باورها، ارزش ها، رفتارها، دانش ها و مهارت های آن به نسل های جدید انتقال یابد که مهم ترین وسیله این انتقال آموزش و پرورش است و مدرسه مهم ترین واسطه انتقال دانش و مهارت فنی است.
وی در ادامه به نقش مهم امور تربیتی در گسترش فرهنگ اسلامی در جامعه پرداخت و اظهار کرد: دانش آموزان را باید به حرمت نهادن و عمل به ارزش های اسلامی ترغیب کنیم.
مهران نیا پاسداری از ارزش های اسلامی و دستاوردهای انقلاب، برنامه ریزی و ایجاد هماهنگی بین عملکرد عوامل تربیتی، توجّه جدی به نقش معلمان در فعالیت های تربیتی و توجه به نقش دانش آموزان در فعالیت های تربیتی از جمله اهداف امور تربیتی در مدارس عنوان کرد.
وی اضافه کرد: این نهاد مقدس در دهه پیشرفت و عدالت کشور در پرتو رهنمود های رهبر معظم انقلاب و کوشش‌های دولت تدبیرو امید،فرصتی تاریخی برای نقش آفرینی فعال فرهنگی و تربیتی به عنوان سفیران امید و هدایتگر دانش آموزان به حیات طیبه بدست آورده است.
وی تاکید کرد: در این نهاد مهم باید هم افزایی بیشتری داشته باشیم تا به سر فصل های تعریف شده در این مجموعه از نظر کمی و کیفی دست یابیم.
در این همایش 500 مربی تربیتی ، معاون پرورشی و مشاور تحصیلی مدارس البرز شرکت کردند.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.