پرویز زرگر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید مبارزه با قاجاق کالا بوده و رئیس جمهوری در سفر به البرز نیز این مهم را مورد تاکید قرار داده بود.
وی ادامه داد: قاچاق کالا پدیده شومی برای تولید کنندگان و کشور است که از طریق ارتقای کیفیت محصولات داخلی می توان در مقابل این پدیده ایستادگی کرد.
زرگر گفت: امروز کالاهای قاچاق به دلیل اینکه تعرفه به آنها تعلق نمی گیرد ارزانتر از کالای داخلی است که از مشکلات مهم در حوزه اقتصادی به شمارمی رود.
وی اضافه کرد: بنابراین باید به سمت حمایت از کالاهای داخلی رفت که دراین مسیر رسانه ها نقش موثری را ایفاء می کنند و رسانه دولت با خلق کمپین خبری حمایت از کالای داخلی گام سازنده ای را برداشته است .
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری البرز خاطرنشان کرد: اکنون در بخش تولید و کیفیت کالای داخلی اوضاع خوبی را شاهد هستیم ولی باید هرچه بیشتر در این زمینه تبلیغ داشت .
وی یادآورشد: باید به مردم خودباوری در زمینه کیفیت کالاهای داخلی داد و واحدهای تولیدی داخل باید برند سازی کنند.
این مسئول گفت: تولید کننده و مصرف کننده نیز باید رابطه دو سویه در داخل کشور برقرار کنند ، بدان معنی که تولید کننده بهترین کالای داخلی را تهیه کند و مصرف کننده نیز این کالا را بر کالای خارجی با هدف مقابله با پدیده قاچاق ترجیح دهد .
وی با اشاره به سال 'اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل ' خاطرنشان کرد: اقتصاد باید مردم محور باشد و یکی از مولفه های مهم اقتصاد مقاومتی مردمی کردن کالای داخلی است که رونق بازار کشور را نیز به همراه دارد .
8029/1535خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.