سید مهدی مصطفوی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: لاک پشت، پشت گوش قرمزاز جانورانی است که در سال های اخیر و در شب های آخر سال و روزهای عید میهمان منازل می شود.
وی اظهار داشت: این گونه جانور که اندازه ای کوچک دارد، یکی از گونه های آسیای جنوب شرقی است که کودکان علاقه ی زیادی به ظاهر آن نشان می دهند و
در صورت لمس آن توسط کودکان امکان انتقال بیماری های مشترک بین انسان و حیوان همچون اسهال وجود دارد.
وی با بیان اینکه ورود گونه های غیربومی خطر انقراض گونه های بومی را در پی دارد، گفت: یکی دیگر از این گونه ها ماهی های قرمز سفره هفت سین هستند که پس از ایام عید نوروز به جای اینکه مردم آنان را در حوضچه ها و استخرهای تعبیه شده در سطح شهر و پارک ها رهاسازی کنند، آنان را در رودخانه ها به خصوص رودخانه ی کرج رها می کنند که تهدیدی برای گونه های بومی این محیط است.
مصطفوی با بیان اینکه ماهی قرمز گونه ای رقیب برای قزل آلای خال قرمز رودخانه کرج است، افزود: گونه های غیربومی و وحشی رقیبی برای گونه های بومی هستند و خطر انقراض آنها وجود دارد.
وی اضافه کرد: همچنین لاک پشت پشت گوش قرمز رقیب گونه بومی برکه ای در کشور ما است.

***سمندر لرستانی گونه ای در معرض خطر انقراض
رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز ادامه داد: سمندر لرستانی نیزاز گونه های بومی کشور و ویژه منطقه لرستان است که برخی آن را به عنوان یکی از سین های سفره هفت سین قرار می دهند.
وی گفت: متاسفانه صید این گونه ی بومی در سال های اخیر سبب درانقراض قرار گرفتن آن شده و یگان های حفاظت محیط زیست در گشت های مستمری که دارند برخوردهایی قاطع با فروشندگان و توزیع کنندگان آن می کنند.
6156/ 6155خبرنگار: نوشین طهماسبی**پردازشگر: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.