به گزارش ایرنا ، عبدالعظیم کریمی روز چهارشنبه در همایش مربیان تربیتی ، سفیران امروز استان البرز که در سالن امام علی (ع ) کرج برگزار شد افزود: تربیت اسلامی دانش آموزان در دو کانون مدرسه و خانه باید با هدف اثر بخشی آموزشی در قالب یک نیاز درونی تقویت شود.
وی اظهار کرد: به رغم همه تلاش معاونان و مربیان پرورشی در مدارس باید مشکلات آموزش ها در حوزه تربیت دینی دانش آموران ریشه یابی شود زیرا تمام توان غرب برای دور کردن دانش آموزان و جوانان از دین اسلام است.
وی بیان کرد: تربیت در وجود انسان فطری است و تربیت فطری هم یک تربیت خدایی است لذا تربیت اسلامی باید به روش های اثر بخش آموزش داده شود تا فرد به آن احساس نیاز درونی داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه تربیت انسانها بر اساس فطرت آنها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است خاطر نشان شد: ما هم باید هماهنگ و مناسب با این فطرت، به تربیت انسانها بپردازیم.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش یاد آور شد: در آموزش و پرورش، معلمان دو تکلیف آموزش دادن و تربیت را بر عهده دارند تا دانش آموزان با رویکردی اسلامی - ایرانی در مدارس رشد پیدا کنند.
کریمی در ادامه به فرآیند اثر بخش بودن آموزش ها در عرصه تعلیم و تربیت پرداخت و افزود: باید در آموزش ها و مسائل تربیتی در مسیری گام برداریم که دانش آموزان با ایمان و عمل صالح آشنایی کامل پیدا کنند.
وی تصریح کرد: ایمان و عمل صالح منتهای هدف نهایی زندگی انسانها است و ما هیچ راه دیگری نداریم که به سعادت ختم شود و در واقع تنها راه ما پناه بردن به خداوند متعال است.
وی تصریح کرد: بنابراین یکی از تکلیفهای مهمی که بر دوش معلمان قرار گرفته، این است که دانش‌آموزان را از خسران که مهمترین این خسارتها نداشتن ایمان و عمل صالح است دور کنند.
کریمی با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب در کشور اظهار کرد: زمانی احساس وظیفه معلمان افزایش پیدا می‌کند که می‌بینیم امروز غرب از تمام توان خود برای ایجاد فساد در جامعه و بویژه در بین جوانان نهایت استفاده را می‌کنند.
وی در ادامه یکی از چالش‌های اصلی در تعلیم و تربیت امروز را غلبه یافتن وجه ایجابی تربیت بر وجه سلبی آن و هجوم بی امان طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی در مدارس و مراکز فرهنگی و تربیتی دانست که بدون توجه به اصل تزکیه (آماده‌سازی و رغبت‌انگیزی) ارائه می‌شود.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: این رویکرد موجب ناهمخوانی و بلکه تعارض و تضاد بین درون‌دادها و برون‌دادها در افراد می شود.
کریمی اضافه کرد: وجه سلبی تربیت در قالب مفهوم قرآنی تزکیه از نظر مبانی، رویکرد و روش با وجه ایجابی آن مقایسه می گردد تا از این طریق بتوان به الگوی برخاسته از تعالیم قرآنی و عرفانی تربیت بازگشت.
در این همایش شرکت کنندگان در سوگ شهادت حضرت زهرا (س) مرثیه سرایی کردند.
2819/1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.