رضا شریفی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: موضوع هزینه هایی که به عنوان هزینه سفر رییس جمهوری آن را مطرح کرده اند، به این صورت بوده که قبل از انجام سفر شهرداری لایحه ای داشت و درخواست 500 میلیون تومان در این خصوص کرد که در شورا مصوب شد.
**ابهام درباره چگونگی هزینه کرد
وی با تاکید بر اینکه چگونگی هزینه کرد بودجه شهری به نام سفر برایم سئوال برانگیز است، گفت:‌ پس از اینکه 500 میلیون را مصوب کردیم، مبلغ بیشتری را در قالب لایحه به شورا آوردند که مصوب شود.
شریفی خاطرنشان کرد:‌ در این لایحه یک میلیارد و 120 میلیون تومان تعیین شده بود که 2 بار در رای گیری شورای اسلامی شهر کرج رای نیاورد.
**انجام هزینه هایی پیش از سفر رئیس جمهوری به استان
این عضو شورا اظهار داشت: حین تصویب این مصوبه برخی اعضا اعلام کردند پیش از سفر رئیس جمهوری به البرز مبالغی با این هدف هزینه شده که هنوز این مبالغ پرداخت نشده است.
شریفی با بیان اینکه ما استدال کردیم هرکه خلاف کرده و بی رویه خرج کرده باید از جیب خودش بپردازد، گفت: در نهایت مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان در شورای اسلامی شهر کرج تصویب شد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه من فقط به مبلغ 500 میلیون تومان رای دادم و مخالف مبلغ بیشتر از آن بودم، گفت: مصوبه یک میلیارد و 500 میلیون تومان که شورای اسلامی شهر کرج مصوب کرد از دو جهت دارای ایراد است.
وی افزود: اول اینکه این کار را خلاف قانون می دانم و طبق بند الف ماده 33 آیین نامه مالی شهرداری هر هزینه ای که انجام می شود، اول باید ردیف اعتباری داشته باشد که این مورد هیچ ردیفی نداشته است.
وی ادامه داد: مورد دومی که خلاف محسوب می شود این است که یک سری هزینه های خارج از عرف و قاعده انجام شده و به جاهایی که خود دارای ردیف اعتباری هستند، این مبالغ داده شده است.
شریفی بیان داشت: به عنوان مثال 50 میلیون تومان به یکی از نهادها داده شده که درست نبوده است. احتمال می رود مبلغ مورد نظراز محل تنخواه و یا قرض گرفته اند.
**پرداخت به برخی دستگاه ها و نهادها دلیلی نداشت
این عضو شورا گفت: چه دلیلی دارد مدیریت شهری این مبلغ را بر برخی دستگاه ها بدهد که با آن برخی کارهای عقب افتاده خود را که در طول سال می بایست انجام می دادند، به اسم سفر رئیس جمهوری انجام دهند.
وی افزود: می بایست در این خصوص منصفانه قضاوت کنیم چرا که رئیس جمهوری و استاندار البرز از این جریان با خبر نیستند و تخلف درباره نحوه هزینه کردها صورت گرفته است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر اینکه قطعا در این کار تخلفاتی صورت گرفته است و این مقدار هزینه انجام نشده است، اظهار داشت: این پول شهرداری به فرموده امام راحل حق و الناس است و پول مال مردم است، چرا که مردم سهامدار آن هستند.
وی اظهار داشت: ما به عنوان عضو شورا باید امانتدار مردم باشیم و از منافع آن ها دفاع کنیم در این مصوبه از منابع مردم دفاع نشده و ظلمی صورت گرفته و هرکس که رای داده، در این دنیا و آخرت باید جوابگو باشد.
وی خاطر نشان کرد: شورای اسلامی شهر کرج اکنون در این خصوص کار خاصی نمی تواند بکند و مصوبات به کمیته انطباق می رود که سه عضو دارد، فرماندار، قاضی به انتخاب دادگستری و یک نفر از اعضای شورا که اگر در این مرحله خلاف قانون تشخیص داده شود، آن را بر می گردانند و اگر به صحن شورا بیاید شورا برای آن تصمیم گیری خواهد کرد.
**تخلف صورت گرفته را به گردن دیگران می اندازند
شریفی گفت: باعث تاسف است که تخلفی صورت گرفته را به گردن دیگران می اندازند در این خصوص کسانی که خلاف خرج کردند و دستور خلاف داده اند مقصر هستند.
وی افزود: این مصوبه خلاف باید اصلاح و با آن برخورد شود و اگر کمیته انطباق این مصوبه را برگرداند با توجه به حساسیتی که در جامعه وجود دارد و درست هم هست به احتمال، شورا اعتراض کمیته مصوبات را بپذیرد.
**برخورد سیاسی با این موضوع درست نیست
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: نباید از این موضوع برداشت جناحی و سیاسی شود، مصوبه خلاف بوده و طبق کارهای خلاف باید با آن برخورد شود.
7410/1535خبرنگار: مژگان السادات سجادی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.