به گزارش ایرنا، سفر رئیس جمهوری و اعضای دولت به استان ها با برگزاری نشست های کارشناسی با حضور مسئولان و صاحب نظران پیش از انجام سفر صورت می گیرد و رئیس جمهوری و اعضای دولت نیز بارها اعلام کرده اند که هیچ سفری بدون اقدامات کارشناسانه و بررسی های ظرفیت ها و نقاط قوت و ضعف هر استان صورت نمی گیرد.
رئیس جمهوری و دولت تدبیر و امید 26 آبان ماه سال جاری مهمان استان البرز بودند که با انبوهی از مشکلات از دوره قبل از جمله مشکل اساسی تامین نشدن زیرساخت ها مواجه است.
استقرار بیش از 3 هزار و 500 واحد صنعتی و تولید 300 برند ملی تنها بخشی از ظرفیت های بالای استان البرز است که در صورت تداوم نگاه ویژه به آن می تواند تحول بزرگی را در این استان و سراسر کشور ایجاد کند.
رئیس جمهوری در حسن ختام سفرهای استانی خود 26 آبان ماه به همراه کاروان تدبیر و امید به استان البرز سفر کرد که تصویب نزدیک به یکهزار میلیارد تومان اعتبار برای استان دستاورد چشمگیر این سفر بود.
دومین سفر رئیس جمهوری به استان البرز برای افتتاح چندین پروژه مهم صنعتی و تولیدی در کمتر از سه ماه، نشان از ظرفیت های بالای این استان در بخش های صنعتی، تولیدی و کشاورزی دارد و این نگاه ویژه دولت می تواند البرز را به جایگاه واقعی خود برساند.
رئیس جمهوری دومین سفر خود را به استان البرز داشت که افتتاح چندین طرح صنعتی و تولیدی مهم و ایجاد اشتغال برای 6 هزار و 500 از دستاوردهای آن بوده است.
به طور قطع اطلاع رسانی دقیق در خصوص دستاوردهای این سفر و نقش آن در توسعه اجتماعی، فرهنگی و خدماتی البرز می تواند افکار عمومی را نسبت به مزایای آن بیش از پیش آگاه سازد.
سید حمید طهائی استاندار البرز درباره این سفر می گوید:‌ پروژه هایی در حوزه های مختلف در این سفر مورد توجه قرار گرفته و برای آنها اعتبار اختصاص یافت و تا کنون 40 درصد از اعتبارات تصویب شده اختصاص یافته و بقیه نیز طی امسال و سال آینده اختصاص می یابد.
طهایی خاطرنشان کرد: بودجه و اعتباری که برای البرز محقق شد در مقایسه با سایر استان ها بسیار بیشتر بود که این امر را می توان بزرگترین دستاورد سفر رییس جمهوری به این استان دانست.
وی گفت: در سفر رییس جمهوری قبلی 21 درصد مصوبات اجرایی شده ولی در دولت تدبیر و امید تحقق وعده ها مورد تاکید ویژه قرار گرفته و پیگیری های مستمری در این خصوص صورت می گیرد که حداکثر در مدت 2 سال اجرایی شود.
محمد هادی اسلاملو دبیر جمعیت رهپویان استان البرز دراین باره گفت: اطلاع رسانی در دنیای امروز نقش موثری را در جلوگیری از بروز شایعه دنبال می کند که هرچه بیشتر باید دراین راستا فعالتر عمل کرد.
وی افزود: اگرچه به بخشی از هزینه کردهای این سفر که از سوی ارگان های مختلف گزارش شده، انتقاد داریم ولی معتقدیم در صورت اطلاع رسانی و توضیح دقیق دراین زمینه نیز می توان مردم را قانع کرد.
اسلاملو گفت: اطلاع رسانی در خصوص دستاوردهای این سفر باید همه جانبه تر بود و این نکته را باید مد نظر قرار داد که مردم همیشه از توضیحات جامع قانع شده اند و با اطلاع رسانی دقیق می توان مانع از بروز شایعات بیشتر شد.
رئیس حزب کارگزاران استان البرز نیز گفت: سفرهای رئیس جمهوری با بررسی های کارشناسی شده صورت گرفته و پس از اطلاع از مشکلات استان ها رئیس جمهوری در این مناطق حاضر شده است.
عباس ماهوتی افزود: دستاوردهای این سفر نیز برای استان البرز قابل توجه بود و بر اساس گزارش ها بودجه خوبی برای توسعه همه جانبه این استان اختصاص یافته که این فرصت مغتنمی است که هرچه بیشتر باید از آن بهره برد.
وی ادامه داد: توسعه و عمران هدف اصلی دولت تدبیر و امید است که با سفرهای استانی به صورت عملیاتی تحقق می یابد و باید این مهم را بیش از پیش مد نظر قرار داد.
رئیس حزب اعتدال و توسعه استان البرز افزود: سفرهای استانی به نوعی سنگ محک توانایی‌های مدیران در احقاق حقوق مردم به شمار می‌رود که با حضور رئیس جمهوری صورت می گیرد.
دکتر صلاح الدین دلشاد گفت: البرز نوپا و پر از مشکل که بارها مشکلات آن درسطح کشور مطرح شده و گام های موثری در این زمینه برداشته شد، با حضور شخص رئیس جمهوری به صورت میدانی توانست مشکلات خود را بیان کند و مردم نیز با این سفر دلگرم تر شدند.
وی تصریح کرد: اما این سفر پر برکت دستاوردهای خوبی داشت که اطلاع رسانی نشد و لازم است تدابیر جدی برای آن مهم صورت گیرد چراکه دولت با تدبیر امروز توانسته گام های موثری را در مسیر توسعه بردارد که با اطلاع رسانی هرچه بیشتر مردم امیدوار تر می شوند.
دلشاد خاطرنشان کرد: در این سفر رئیس جمهوری دیداری با نخبگان، متولیان امور اقتصادی و اجتماعی داشت و از نزدیک بسیاری از مشکلات را مورد بررسی قرار داد که این نوید بخش آن است که گرچه استان نوپای البرز درسایه پایتخت پنهان شده اما از دید دولت تدبیر و امید گم نشده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز نیز درنشستی ضمن تأکید به تعامل مدیران با رسانه ها به منظور اطلاع رسانی از اقدامات دولت، به رهاوردها و دستاوردهای سفر ریاست محترم جمهوری به استان البرز اشاره کرد و گفت: این سفر هزار میلیارد تومان برابر با برابر بودجه 4 استان کشور و تحول عظیمی را در بخش های بهداشت،کشاورزی، انرژی ایجاد کرده است اما آنگونه که باید و شاید مدیران این دستاورد را اطلاع رسانی نکردند.
فتح الله حقیقی با اشاره به اینکه تصمیمات سفر ریاست محترم جمهوری برای استان البرز نوعی تکریم بوده است،به بخش کوچکی از دستاوردهای بعد از برجام در استان البرز پرداخت و افزود: 26 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی به 524 میلیارد دلار، بازگشت دوباره واحدهای نیمه فعال و ایجاد 10 هزار فرصت شغلی با تلاش های انجام شده در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گام های بلندی بوده که مسئولان باید آنها را اطلاع رسانی کنند.
8029/1535خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.